Pandemia a schimbat nevoile de comunicare ale companiilor. 33% dintre companii au ales să îşi extindă eforturile de comunicare înspre servicii integrate, mizând pe promovare în media câştigată, pe organizarea de evenimente şi conferinţe online şi pe campanii în social media, arată o analiză realizată în pandemie, de Tudor Communication, pe un eşantion de aproximativ 100 de companii cu sediul în România. Totodată, se observă o creştere şi în cererea de strategii de comunicare, în care să existe un capitol dedicat comunicării de criză.
"Perioada pandemiei ne-a revelat o nevoie crescută în rândul antreprenorilor de a căuta soluţii integrate de comunicare, pentru a avea un obiectiv legat direct de creşterea vânzărilor. Este poate primul an în care, indiferent de mărime, antreprenorii au conştientizat cât de importante sunt strategiile de business şi comunicare, pentru a avea mai multă predictibilitate şi a putea gestiona provocările generate de lebede negre. Tot mai multe companii au început să comunice preventiv, pentru că au înţeles cât de important este să fii mereu aproape de clienţii tăi," a declarat Mihaela Tudor, CEO şi fondator Tudor Communication.
53% dintre antreprenori consideră promovarea media ca fiind cel mai important instrument de comunicare, urmat de campaniile social media, solicitate de 14% dintre antreprenori, evenimente şi conferinţe online - 9%, creare şi optimizare de website-uri - 8%, comunicare de criză - 3%, servicii SEO - 3% şi digital marketing - 3%. Bugetul mediu pe care antreprenorii îl consumă pentru comunicarea lunară este de aproximativ 1000 de euro, se arată în aceeaşi analiză realizată în perioada martie 2020 - noiembrie 2021, de către agenţia de comunicare şi promovare Tudor Communication.
"Am observat, de asemenea, că ritmul accelerat al digitalizării din această perioadă a crescut exponenţial rata internaţionalizării companiilor româneşti. Astfel, din ce în ce mai multe companii solicită servicii de comunicare în contextul extinderii pe alte pieţe, tocmai de aceea ne-am adaptat şi extins şi noi în oraşe cheie din Europa şi UAE", susţine Mihaela Tudor, CEO al agenţiei de PR & Marketing TUDOR Communication.