Deputatul PNL, Andreea Paul declară că Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a înlocuit "vechile aberaţii cu noile aberaţii", mutând cheltuielile nejustificate din preţurile RCA ale transportatorilor pe umerii persoanelor fizice, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei.
"Rezolvăm disfuncţionalităţile de pe piaţa românească de asigurări şi problema preţului RCA sau permitem mutarea cheltuielilor de pe umerii transportatorilor pe umerii persoanelor fizice? Cam deodată, ASF a înlocuit vechile aberaţii cu noi aberaţii, iar efectele de contagiune de pe piaţa de asigurări se resimt deja pe celelalte pieţe financiare", precizează Andreea Paul.
Conform sursei citate, după mai mult de un an de tensiuni puternice între transportatori, piaţa de asigurări şi ASF, preţurile RCA au fost modificate/micşorate în favoarea transportatorilor.
"Reducerile sunt substanţiale pentru anumite categorii de autovehicule. De pildă, prima medie RCA pentru autovehiculele de peste 16 tone în luna septembrie 2016 a fost de aproximativ 12.500 lei. După reanalizarea calculelor, prima RCA se reduce cu aproximativ 40%, ajungând la 7.534 lei. În această categorie există o expunere anuală, adică un număr de poliţe RCA vândute într-un an, de aproximativ 33.686. Observăm, totodată, că pentru persoanele fizice cu vârsta cuprinsă între 31 - 40 de ani care deţin autovehicule cu capacitatea cilindrică între 1.200 - 1.400 cmc, a rezultat un cost de 610 lei. Pentru această categorie, prima RCA a crescut cu 31%, de la un cost iniţial al RCA de 466 lei", spune Andreea Paul.
Ea cere Parlamentului declanşarea unei anchete şi audierea preşedintelui ASF pentru a afla care au fost argumentele tehnico-economice pentru care valoarea poliţei RCA a fost semnificativ majorată pentru persoanele fizice, cine protejează consumatorul de produse de asigurări de practicile abuzive, "uneori chiar ilegale", cum relevă anchetele şi procesele aflate pe rol ale companiilor de asigurări, care este cuantumul profiturilor exportate de către companiile de asigurări active în România şi de ce nu sunt acoperite daunele asiguraţilor români similar cu practicile europene.
1. Se astepta cineva la altceva ???
(mesaj trimis de eu în data de 19.10.2016, 12:13)
Un sistem in care nimeni nu contribuie si toti vor sa scoata nu se poate. Mai usor cu furturile, mai strict cu cei care fac accidente, mai cu atentie la conducerea operativa si lucrurile se aseaza de la sine.