Agenţia de turism Christian Tour a fost amendată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) cu 90.000 de lei pentru mai multe nereguli, printre care afişarea preţului în euro la pachete de servicii turistice din România şi indicarea unor reduceri fără a se putea demonstra acest lucru în istoricul preţului, informează news.ro.
ANPC a anunţat, joi, printr-un comunicat de presă, că reprezentanţii Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti (CPCMB) au verificat respectarea prevederilor legale la şapte agenţii de turism aparţinând operatorului economic SC Christian'76 Tour SRL, ca urmare a numărului însemnat de reclamaţii primite, pe această temă.
"De-a lungul anilor, am făcut dese avertizări legate de activitatea operatorilor economici din turism. Speram ca acest mesaj să ajungă şi la agenţii, dar iată că nu m-am făcut înţeles. Este momentul în care sancţionarea a devenit obligatorie. Vom demara o tematică, la nivel naţional pe acest subiect. Se apropie perioada vacanţelor şi trebuie să fim siguri că niciun consumator nu va fi înşelat," a declarat directorul general ANPC, Paul Anghel.
Echipele de control au constatat indicarea unor reduceri de preţuri fără a se putea demonstra această diminuare în istoricul preţului, menţionarea preţurilor folosind sintagma "de la..." fără a preciza un preţ maxim, indicarea taxei incluse, nefiind specificat clar la ce tip de taxe se referă menţiunea, în condiţia în care în contract apăreau şi taxe neincluse.
De asemenea, comisarii au mai descoperit afişarea preţului în euro la pachete de servicii turistice din România, lipsa afişării cursului de schimb valutar în agenţii şi existenţa a două puncte de lucru cu sediu expirat.
În urma controalelor realizate, comisarii CPCMB au aplicat amenzi în valoare de 90.000 lei, trei avertismente şi au formulat şapte propuneri de încetare a practicilor incorecte.
ANPC îndeamnă consumatorii ca la achiziţia unui pachet de servicii turistice să solicite toate informaţiile legate de destinaţie, cazare, transport, serviciile de masă, precum şi de modalităţile de plată.
De asemenea, turistul trebuie să fie informat cu privire la regimul paşapoartelor şi al vizelor, dar şi al formalităţile de sănătate, necesare pentru călătorie şi şedere.
ANPC a mai menţionat că agenţiile de turism au obligaţia să încheie poliţe de asigurare cu societăţi de asigurare agreate de Ministerul Turismului.
"În contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiat între agenţiile de turism şi turişti, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt înscris) este obligatoriu să se consemneze faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenţiei de turism, precum şi condiţiile şi termenele în care turistul poate solicita plată despăgubirilor", a precizat ANPC.