Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a realizat, pe astăzi, 36 de acţiuni de control în Complexul Comercial Mall Băneasa Bucureşti, pentru a verifica modul în care acestea respectă drepturile consumatorilor prevăzute de lege, potrivit unui comunicat de presă.
"În urma fiecărei acţiuni de control, apar lacrimile operatorilor economici sancţionaţi.
Ba pandemia, ba că plouă afară, ceva s-a întâmplat, iar ei nu au putut să se adune şi să respecte legea şi, automat, consumatorul.
Mă gândeam să implementăm caselor de marcat o opţiune şi să emită odată cu bonul fiscal şi un şerveţel de şters lacrimile pentru a le aduce aminte comercianţilor cât de mult încasează, dar de cheltuit pentru a-şi întreţine afacerea, nu prea cheltuie.
În loc să caute scuze, mai bine ar căuta soluţii de a ţine lucrurile în ordine.
Vor urma, pe rând, toate mallurile din Bucureşti.
Poate învaţă unii de la alţii, iar, împreună, să înţeleagă că cei care le aduc bani trebuie şi respectaţi nu numai încasaţi", a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.
Conform sursei citate, în urma controlului, au fost aplicate, până în acest moment, amenzi contravenţionale în cuantum de 187.000 lei şi s-a dispus oprirea temporară a prestării serviciilor pentru10 operatori economici, până la remedierea deficienţelor, verificările aflându-se în plină desfăşurare.
Cele 10 închideri temporare au fost aplicate următorilor agenţi economici:
-SC ESPRESSO HOUSE SRL
-SC ARGENTINE BAR RESTAURANT
-SC MINIBURGERS CORNER SRL
-SC KIDO SMART PLAY SRL
-SC EVERTOGETHER SRL
-SC KUNGFU KING SRL
-SC MLS INVEST TRADING SRL
-SC GETA VOINEA HAIR INTERNATIONALSRL
-SCCOSMOBRANDS GROUP SRL
-SC ROUGE NAIL BAR SRL
Neregulile constatate de comisarii ANPC au fost:
-Comercializarea unor produse cu data limită de consum depăşită
-Utilizarea unor vitrine şi agregate frigorifice, de expunere a mărfii şi de depozitare, neigienizate, sub tăvile metalice aflându-se acumulări masive de praf, grăsime, zone de vopsea exfoliată şi rugină.
-Prezenta insectelor (gândaci şi muşte), la raionul de comercializare a produselor de cofetărie şi pâine sau în spaţii de gătire
-comercializarea de legume şi fructe cu modificări organoleptice
-Deficienţe de etichetare la unele produse cosmetice
-Emiterea unor certificate de garanţie completate eronat
-Utilizarea unor materii prime sau semipreparate fără eticheta cu elementele de identificare şi caracterizare şi cu data limită de consum
-Folosirea unor preparate finite calde păstrate in agregate frigorifice
-Colectarea reziduală realizată în recipiente fără capac
-Utilizarea unor ustensile de bucătărie neprofesionale, precum şi a unor recipiente de plastic neigienizate corespunzător
-Folosirea unor electrocasnice profesionale (ex.: prăjitor de pâine),cu un grad avansat de uzură, cu rugină, resturi alimentare
-Utilizarea unor cântare de bucătărie neverificate şi neomologate metrologic
-Lipsa din lista meniu a alergenilor şi a ingredientelor care pot provoca intoleranţe
-Utilizarea unui spaţiu de gătire neigienizat, cu pereţi ciobiţi, murdari, cu acumulare de materii organice în spaţiile dintre aparatele de gătit şi pereţi, neechiparea adecvată a personalului din bucătărie
-Comercializarea îngheţatei ambalate, fără niciun element de identificare, în stare decongelată, fără respectarea lanţului termic, se mai arată în counicat.