Consumatorii care au datorii neachitate de cel puţin 90 de zile la credite beneficiază de consiliere gratuită şi de îndrumare de specialitate din partea reprezentanţilor Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) pentru întocmirea dosarului de deschidere a procedurii de insolvenţă, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
De asemenea, persoanele care au datorii atât de mari încât valoarea lor totală depăşeşte valoarea tuturor bunurilor aflate în proprietate (cel puţin 15 salarii minime brute pe economie, 2.230 lei x 15 = 33.450 lei), dar şi persoanele cu datorii care nu au alte surse de venit şi au o situaţie financiară iremediabil compromisă, beneficiază de consiliere gratuită din partea ANPC, se menţionează în comunicat.
Astfel, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor sprijină, prin intermediul Direcţiei de Insolvenţă Persoane Fizice, implementarea Legii insolvenţei persoanelor fizice nr. 151/2015, prin consilierea consumatorilor vizaţi de actul normativ, cât şi prin sprijinirea activităţii Comisiilor Teritoriale care se regăsesc la nivelul fiecărui judeţ, completează ANPC.
Conform prevederilor legale, Comisia de insolvenţă este coordonată de ANPC şi este alcătuită din reprezentanţii Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Justiţiei, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, ANPC şi ai Oficiului Naţional al Registrului Comerţului - Direcţia Buletinul procedurilor de insolvenţă, precizează sursa.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor menţionează că, în prezent, există în derulare dosare de insolvenţă care vizează toate cele trei forme de redresare financiară a debitorului: procedura simplificată de insolvenţă, insolvenţa pe baza planului de rambursare şi lichidarea de active.
ANPC recomandă persoanelor interesate să obţină mai multe detalii despre consiliere să acceseze site-ul ANPC, secţiunea Insolvenţă Persoane Fizice, sau pagina de Facebook "Insolvenţă Persoane Fizice", sau să se adreseze direct personalului specializat din locaţiile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor.
1. Mda
(mesaj trimis de Cosming în data de 04.02.2020, 19:47)
ANPC ar trebui sa se ocupe cu prevenirea insolventei consumatorilor nu cu sfaturi cum să iasă din insolvență.
Consider că e o pierdere de timp a comisarilor ANPC care ar trebui mai degrabă să meargă în controale la bănci și să studieze mai bine legile pe baza cărora aplica amenzile care oricum vor fi contestate și câștigate de bănci prin instanțele judecătorești.
De ce nu face ANPC un contract cu o casa de avocatura serioasa ? De ce juriștii ANPC pierd 80% din dosarele de contestare împotriva băncilor ? Cine răspunde pentru lipsa de rezultate in neregulile constatate în contractele de credit ?
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.02.2020, 20:30)
Trebuie să mănânce și ei o paine; vrei sa fie mai altfel decat societatea?