Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a iniţiat în premieră, în acest domeniu de activitate, după modelul practicat de alte instituţii ale statului, strategia specială de pregătire a operatorilor economici, prin control de fond voluntar iniţiat de aceştia, care va intra în vigoare la 15 noiembrie 2022, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, procedura trebuie să urmeze câteva etape:
-este necesar să depună o cerere către comisariatul regional pentru protecţia consumatorului (CRPC) pe raza căruia are sediul social al companiei.
Adresele de e-mail ale acestora, pe care le puteţi găsi şi pe site-ul instituţiei, www.anpc.ro, sunt:
CRPC Bucureşti-Ilfov (judeţul Ilfov şi Municipiul Bucureşti)
crpcbucurestiilfov@anpc.ro
CRPC Prahova (judeţele Prahova, Argeş, Giurgiu, Dâmboviţa, Ialomiţa, Călăraşi, Teleorman)
crpcprahova@anpc.ro
CRPC Iaşi (judeţele Iaşi, Neamţ, Vaslui, Bacău, Suceava, Botoşani)
crpciasi@anpc.ro
CRPC Cluj (judeţele Cluj, Bihor, Satu Mare, Maramureş, Sălaj, Bistriţa Năsăud)
crpccluj@anpc.ro
CRPC Galaţi (judeţele Galaţi, Vrancea, Brăila, Tulcea, Buzău, Constanţa)
crpcgalati@anpc.ro
CRPC Timiş (judeţele Timiş, Arad, Caraş Severin, Hunedoara)
crpctimis@anpc.ro
CRPC Braşov (judeţele Braşov, Mureş, Alba, Harghita, Covasna, Sibiu)
crpcbrasov@anpc.ro
CRPC Dolj (judeţele Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt, Vâlcea)
crpcdolj@anpc.ro
-cererea trebuie să conţină datele de identificare ale operatorului economic: denumirea, adresa sediului social şi a tuturor punctelor de lucru (inclusiv a depozitelor), specificul activităţii prestate
-CRPC căruia i-a fost adresată cererea va comunica data vizitei pe care o va realiza echipa de comisari la operatorul economic care a depus solicitarea şi, în măsura în care este finalizată, şi fişa de control care va conţine obiectivele acţiunii de verificare.
Prioritate, în procesarea cererilor, vor avea operatorii economici din domeniile:
-HORECA
-comerţul de produse alimentare
-prestarea serviciilor în directă legătură cu sănătatea consumatorilor.
În urma acestei acţiuni, operatorul economic care a făcut cererea nu va fi sancţionat, în cazul în care comisarii vor constatata neconformităţi, ci va primi un set de măsuri de remediere, într-un termen rezonabil de execuţie, urmând ca îndeplinirea acestora să fie reverificată de ANPC. După ce va fi constatată aducerea la conformitate a deficienţelor, ANPC va aplica, la loc vizibil, un semn distinctiv, care va certifica această stare de fapt consumatorilor.
Pentru că instituţia noastră nu poate promova acţiunile unui operator economic sau a altuia, pentru a nu fi acuzată de părtinire, în aceste cazuri, va face publice datele şi imaginile de dinainte şi de după control, precizând că, din punctul de vedere al ANPC, condiţiile de lucru ale operatorului respectiv au fost aduse la normalitate, conform legislaţiei în vigoare, în domeniu, se mai arată în comunicat.