ANRCTI: Utilizatorii nu ştiu cât plătesc cu adevărat pentru serviciile de telefonie

A.D.
Ziarul BURSA #Companii #Telecomunicaţii / 6 noiembrie 2007

ANRCTI: Utilizatorii nu ştiu cât plătesc cu adevărat pentru serviciile de telefonie

Utilizatorii de telefonie din România nu ştiu cât plătesc pentru serviciile oferite şi deţin puţine informaţii sau deloc despre oferta furnizorului de telefonie fixă pe care îl folosesc, potrivit unui studiu realizat de Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei. În cazul telefoniei mobile, dintre cei 405 de utilizatori intervievaţi, 231 au afirmat că ştiu exact cât plătesc. Dintre aceştia, 179, adică 77,49% au indicat de fapt un preţ incorect, mai mic decât suma plătită în realitate, arată studiul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI) realizat împreună cu consultantul său, TASC Strategic Consulting.

În ceea ce priveşte telefonia fixă, 31% dintre utilizatorii intervievaţi au declarat că au puţine informaţii sau deloc despre preţurile şi oferta furnizorului de telefonie fixă pe care îl folosesc, în timp ce 53% au foarte puţine informaţii sau deloc despre ofertele celorlalţi furnizori de pe piaţă, potrivit cercetării.

Analiza-diagnostic, realizată de TASC Strategic Consulting, a relevat faptul că utilizatorii de telefonie fixă se confruntă cu o multitudine de tarife care creează confuzie şi reduc transparenţa. Spre exemplu, un operator de telefonie fixă comercializează apelurile de voce în România la nu mai puţin de opt preţuri diferite, în funcţie de distanţă, destinaţie şi interval orar.

Acelaşi lucru se întâmplă şi în cazul telefoniei mobile - un operator de telefonie mobilă comercializează serviciile de voce pentru cartele preplătite folosind şapte planuri tarifare, fiecare plan tarifar conţinând între patru şi şase tarife pentru apeluri naţionale. În cazul abonamentelor, acelaşi operator furnizează serviciile naţionale de voce în nu mai puţin de 26 planuri tarifare, majorităţii acestor planuri putându-le fi asociate combinaţii de unu la patru din cele 12 extraopţiuni disponibile. Mai mult, unele dintre extraopţiuni sunt comercializate la preţuri diferite în funcţie de valoarea abonamentului, altele sunt legate în combinaţii în scară, în timp ce, în cadrul fiecăruia din cele 26 de planuri tarifare există cel puţin 2 tarife diferite pentru apeluri naţionale.

"Complexitatea pachetelor şi schemelor de tarife oferite utilizatorilor finali (planuri tarifare multiple, tarife pentru apeluri diferite în reţea / în afara reţelei, către reţele mobile / către reţele fixe, în orele de vârf / în afara orelor de vârf, în funcţie de destinaţie, către numere favorite) îi aduce pe aceştia în imposibilitatea de a-şi controla cheltuielile cu serviciile de comunicaţii şi îi îndepărtează tot mai mult de la adoptarea unor decizii informate privind alegerea furnizorului sau chiar privind comportamentul de consum", se arată în studiul ANRCTI.

Ţinând cont de rezultatele acestor studi, Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei îşi propune ca unul dintre obiectivele strategice de reglementare pentru următorii trei ani să fie crearea unui mediu în care informaţiile privind disponibilitatea, condiţiile ofertei şi preţurile serviciilor să fie transparente, simplu de accesat şi la îndemâna tuturor cetăţenilor. Aceste aspecte vor fi discutate în cadrul unei conferinţe internaţionale, pe 13 noiembrie. "Tot atunci vor fi prezentate şi celelalte disfuncţii ale pieţei de comunicaţii pe care vom încerca să le remediem în următorii trei ani", a declarat preşedintele ANRCTI, Dan Georgescu.

ANRCTI consideră că îmbunătăţirea gradului de informare a utilizatorilor şi diminuarea complexităţii tarifelor la vânzarea cu amănuntul contribuie la creşterea puterii de negociere a consumatorilor, care vor putea astfel să îşi apere mai bine interesele. De asemenea, o mai mare transparenţă în ceea ce priveşte nivelurile comparative ale tarifelor, în funcţie de tipul ofertei sau în funcţie de profilul traficului, este de natură să ajute cetăţenii în realizarea alegerilor de consum pe criterii raţionale.

Studiul a fost făcut de ANRCTI, împreună cu consultantul său, TASC Strategic Consulting, în vederea realizării Documentului de poziţie privind Strategia de reglementare a sectorului comunicaţiilor electronice din România pentru perioada 2007-2010. Documentul de poziţie privind strategia de reglementare a sectorului comunicaţiilor electronice din România pentru perioada 2007-2010 va fi supus consultării publice pe site-ul ANRCTI şi va fi dezbătut împreună cu reprezentanţii industriei în data de 13 noiembrie 2007 în cadrul Conferinţei anuale internaţionale a ANRCTI "Reforma reglementării comunicaţiilor: în căutarea strategiei câştigătoare".

Studiul în rândul utilizatorilor finali a fost realizat pe un eşantion de 405 utilizatori de servicii de telefonie mobilă şi 379 de utilizatori de servicii de telefonie fixă, persoane fizice, cu vârsta pes­te 16 ani, din mediul rural şi urban. Studiul a fost desfăşurat în perioada 16 - 23 aprilie 2007, de către Gallup Organization Romania.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb