Compania specializată în turism medical Seytour şi-a menţinut cifra de afaceri de 1 milion de euro, în acelaşi timp marcând o creştere de 20% a volumului de afaceri, anul trecut faţă de 2013. Numărul de turişti care apelează la servicii medicale, fie în România, fie în străinătate, a crescut, în 2014, cu 15%, comparativ cu anul precedent, creştere care se datorează cererii tot mai mari de servicii medicale, atât din partea turiştilor români, cât şi a celor străini.
Pentru acest an, Seytour estimează o creştere de 20% a cifrei de afaceri, respectiv de 40% a volumului de vânzări. Această evoluţie este aşteptată şi în ceea ce priveşte numărul de turişti care apelează la servicii medicale, mai ales în condiţiile în care piaţa locală de turism medical a avut o evoluţie ascendentă, în ultimii trei ani.
"Pacienţii străini vin în România, dar ne vizitează pentru turism dentar, investigaţii şi tratamente oftalmologice, chirurgie estetică şi plastică. Atât timp cât vor continua să plătească cu aproximativ 40% mai puţin din preţurile din ţările de origine, vor continua să vină", a precizat Răzvan Andrei Nacea, directorul general Seytour.
În România, piaţa turismului medical se ridică la aproximativ 300 de milioane de euro, fiind dominată de servicii spa şi wellness.
Un român cheltuieşte, în străinătate, pentru servicii medicale, peste 5.000 de euro, iar valoarea medie pe care o suportă un turist străin care vine să se trateze în ţara noastră este de 3.000-3.500 de euro.
"O mare parte dintre cei care fac turism medical la noi sunt români stabiliţi în străinătate de multă vreme sau străini cu rădăcini româneşti. Străinii fără legături cu ţara noastră aleg România pe criteriul recomandării", a mai spus Răzvan Andrei Nacea.
Domnia sa a declarat, ieri, în cadrul unei conferinţe, că, săptămâna viitoare, va lansa un proiect prin care intenţionează să transforme turismul medical într-un brand de ţară.