Produsele vândute sub marca proprie de cei mai importanţi retaileri din comerţul românesc reuşesc să câştige din ce în ce mai mult teren în alegerile consumatorilor din ţara noastră, iar ponderea acestor produse a ajuns între 13%, în cazul "Kaufland" şi peste 80% în cazul "Lidl", potrivit News.ro.
"Ponderea mărcilor proprii în totalul vânzărilor din cadrul magazinelor Carrefour depăşea, la sfărşitul anului trecut, 15%, ceea ce înseamnă o creşte de 3% faţă de 2015", reiese din informaţiile transmise de reprezentanţii "Carrefour".
Pentru acest an, reprezentanţii lanţului de retail estimează continuarea tendinţei de creştere.
"Estimăm o creştere de cel puţin 5%, ceea ce se va traduce şi printr-o pondere mai mare a acestei categorii în cadrul vânzărilor din reţeaua magazinelor Carrefour cu format mare", au menţionat reprezentanţii "Carrefour".
Produsele vândute sub marcă proprie în magazinele "Kaufland" reprezintă 13% din totalul ofertei.
"În ceea ce priveşte vânzările, ponderea acestora se încadrează în tendinţele de evoluţie a mărcilor proprii la nivel naţional", a explicat directorul de comunicare al "Kaufland" România, Valer Hancaş.
Retailerul german de tip discount "Lidl" vinde cele mai multe produse sub marcă proprie.
Reprezentanţii "Lidl" au menţionat: "Peste 80% dintre articolele comercializate în magazinele noastre sunt marcă proprie. Aşadar, contribuţia lor în totalul vânzărilor este una foarte importantă pentru companie".
"Lidl", care operează o reţea de peste 200 de magazine, a înregistrat în 2015 o cifră de afaceri de 1 miliard de euro, astfel valoarea vânzărilor de produse sub marca proprie au ajuns în urmă cu doi ani la 800 de milioane de euro.
Peprezentanţii "Lidl" au precizat: "Produsele marcă proprie au o contribuţie substanţială la aceste rezultate şi la menţinerea trendului ascendent înregistrat de Lidl. Aceste produse reprezintă şi unul dintre motivele pentru care clienţii preferă reţeaua noastră".
Potrivit "Carrefour", consumatorii din ţara noastră au din ce în ce mai mult încredere în astfel de produse, mai ales datorită faptului că sunt realizate în proporţie de 98% de către producători români.
Reprezentanţii retailerului francez au completat: "De altfel, consumatorii încep să înţeleagă că aceste produse sunt comparabile din punct de vedere al calităţii cu mărcile naţionale, însă au un preţ mult mai bun. Iar diferenţa de preţ dintre mărcile private şi brandurile consacrate esta dată de o investiţie mai mică în marketing şi publicitate, iar această diferenţă am ales sa o transferăm în buzunarul consumatorului".
Cele mai vândute produse din gama "private label" (marcă proprie) sunt lactatele, mezelurile, produsele făinoase, uleiurile şi produsele de curăţenie.
Piaţa europeană a mărcilor private a continuat să crească în 2015, potrivit studiului "International Private Label Yearbook", realizat de "Nielsen".
Cota de piaţă pentru mărcile proprii ale retailerilor a crescut în 14 din cele 20 de ţări europene monitorizate.
Astfel, mărcile private au ajuns să deţină o cotă de piaţă de cel puţin 40% în cinci ţări europene, înregistrând astfel cea mai mare pondere din ultimii zece ani. Altfel spus, din zece produse vândute, patru sunt marcă proprie în Marea Britanie, Germania, Austria, Belgia şi Portugalia.