Aquila, companie de servicii integrate de distribuţie şi logistică pentru piaţa bunurilor de larg consum din România şi Republica Moldova, a încheiat primul semestru din 2024 cu venituri de aproape 1,3 miliarde de lei, cu 18% mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Rezultatele obţinute au fost susţinute de creşterea organică în segmentul de distribuţie şi de cele trei companii a căror achiziţie a fost finalizată în 2024, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Cătălin Vasile, CEO AQUILA, a afirmat: "Prioritatea noastră în primele şase luni a fost consolidarea poziţiei pe piaţa serviciilor integrate de distribuţie şi logistică din România şi Republica Moldova, precum şi setarea cadrului pentru realizarea sinergiilor în urma celor trei companii achiziţionate în acest an. De asemenea, continuăm discuţiile pentru achiziţionarea altor companii deja atent analizate. Deşi am înregistrat venituri record în acest semestru, suntem în continuare atenţi la oportunităţile care ne pot conduce spre dublarea EBITDA până în 2026, având ca reper anul 2021, conform strategiei asumate. Am continuat creşterea organică şi dezvoltarea brandurilor proprii. Canalele de distribuţie cu cel mai mare ritm de creştere au fost HoReCa şi canalul de vânzare organizat, care au înregistrat vânzări mai mari cu 35%, respectiv 29%. Integrarea companiilor Romtec Europa, Parmafood Group Distribution şi Parmafood Trading a contribuit la extinderea portofoliului AQUILA cu peste 120 de branduri, locale şi internaţionale, cu o contribuţie adiţională de 5% la vânzări."
Brandurile proprii, Gradena, La Masă şi Yachtis, continuă să reprezinte unul din obiectivele noastre strategice de dezvoltare, în acest sens fiind înregistrată o creştere a veniturilor aferente de 16% în primul semestru al anului comparativ cu perioada similară din 2023.
EBITDA a înregistrat o creştere de 11% faţă de primul semestru al anului anterior, ajungând la 77 milioane de lei, cu o marjă EBITDA realizată de grup de 6%. Profitul net înregistrat în primul semestru din 2024 este de 35 milioane de lei, influenţat şi de noile măsuri suplimentare de taxare impuse de către autorităţile centrale.
Priorităţile companiei pentru anul 2024 rămân integrarea celor trei companii recent achiziţionate, precum şi creşterea vânzărilor brandurilor proprii. Pentru anul în curs, compania şi-a bugetat investiţii de 16,9 milioane de euro pentru mijloace de transport şi echipamente de depozit, în linie cu obiectivele de sustenabilitate.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.08.2024, 15:33)
niciun cuvintel despre cat a scazut profitul. -15%
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.08.2024, 20:58)
evident, asa fac astia articolele mereu ... in loc sa scrie in titlu SCADERE A PROFITULUI, ei o dau inainte ca a crescut cifra de afaceri ... cu ce ma incalzeste pe mine ? eu vreau profit net in crestere, nu cifra de afaceri ....
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.08.2024, 23:39)
dar a ajuns p/bv la 3. ceea ce e foarte bine pt o firma cu marja de profit de 2%.
Parmafood Trading SRL și Parmafood Group Distribution SRL au fost cumparate la p/e de 5,5. companii similare, dar AQ e la p/e de 22 pe bursa. nu, nu este supraevaluata.e ultramegasuper
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.08.2024, 10:02)
despre profit ( cel mai important lucru ) , 3 cuvinte, suspect...