Designerul italian Giorgio Armani intenţionează să transfere o parte din participaţia pe care o deţine la grupul său de produse de lux Giorgio Armani SpA către o fundaţie caritabilă care îi poartă numele, în ideea de a împiedica o eventuală preluare sau divizare a grupului, transmite Reuters.
Anul trecut, Giorgio Armani, a înfiinţat o fundaţie care îi poartă numele şi pe care intenţionează să o conducă în restul vieţii. Cu o avere estimată la şase miliarde de dolari, Armani, 83 de ani, este în continuare implicat în conducerea celui de-al doilea mare grup de modă din Italia, dar deocamdată nu a numit un succesor.
"Ceea ce a fost înfiinţat este un mecanism care îi va încuraja pe urmaşii mei să menţină armonia şi să evite ca grupul să fie preluat şi divizat", a declarat Armani într-un interviu publicat luni în cotidianul italian Corriere della Sera, citat de Agerpres.
Giorgio Armani nu are copii. Nepoatele sale Roberta şi Silvana lucrează în cadrul grupului în timp ce vărul lor, Andrea Camerana, este membru în Consiliul de Administraţie.
"Credeţi-mă, este dificil să decizi ce şi cui să laşi, dacă este corect sau nu", a spus Giorgio Armani.
Conform planurilor de succesiune, fundaţia caritabilă, care deţine deja 0,1% din acţiunile companiei holding Giorgio Armani SpA, va prelua o participaţie mai mare, a spus designerul fără a oferi alte detalii. Restul acţiunilor va fi deţinut de urmaşii săi, care îşi vor putea vinde acţiunile doar către fundaţie. Armani a mai spus că membrii echipei manageriale nu vor primi acţiuni la compania holding iar fundaţia sa caritabilă va avea ultimul cuvânt în cazul unui blocaj în boardul companiei.
Vânzările Armani Group au scăzut cu 5% în 2016, până la 2,5 miliarde de euro, iar luni Giorgio Armani a declarat că se aşteaptă la o scădere similară a vânzărilor atât în acest an cât şi anul viitor, urmând să revină pe creştere în 2019. În schimb, poziţia de lichidităţi a grupului ar urma să se îmbunătăţească până la un miliard de euro la finele acestui an de la 880 milioane euro în 2016.