Piaţa locală de tâmplărie va suferi o contracţie de 15% până la sfârşitul acestui an, până la valoarea totală de 250 milioane de euro, a declarat astăzi Aurel Vlaicu, director general al Gealan România, în cadrul unei conferinţe de presă.
Potrivit domniei sale, "piaţa de tâmplărie va scădea în acest an cu 15%, ceea ce va influenţa destul de mult producătorii din industrie. Noi mizăm pe o stagnare faţă de nivelul anului anterior, bazată pe o prezenţă mai mare la export".
Aurel Vlaicu a menţionat că exporturile reprezintă aproximativ 5% din cifra de afaceri a Gealan România, ele realizându-se către ţări ca Germania, Irak, Arabia Saudită, Bulgaria sau Moldova. Potrivit domniei sale, exporturile companiei şi ale partenerilor au menţinut Gealan pe linia de plutire, fabrica funcţionând, în acest an, la o capacitate de 70%.
"Lipsa proiectelor şi numărul tot mai mic de şantiere pe care se lucrează la reabilitarea termică a clădirilor va influenţa foarte mult situaţia din piaţă, dar observăm o stabilizare la nivelul renovărilor şi al proiectelor noi de locuinţe", a mai spus Vlaicu.
În vara acestui an VEKA, unul dintre cei mai mari producători de tâmplărie PVC la nivel mondial, a finalizat achiziţia competitorului Gealan, după ce tranzacţia dintre cele două grupuri germane prezente şi în România a primit aprobarea autorităţilor concurenţiale. Achiziţia, care implică preluarea tuturor subsidiarelor şi activităţilor Gealan din Europa, a primit aprobarea atât din partea Consiliului Concurenţei Federal, cât şi a instituţiilor omoloage la nivel european, se arată într-un comunicat al VEKA.
Datorită pozitionarilor pe segmente diferite ale celor două companii pe pieţele naţionale în care îşi desfăşoară activităţile, VEKA va păstra Gealan în forma actuală, ambele branduri urmând să existe şi pe viitor, separat, şi să îşi consolideze poziţiile actuale.