Considerate drept depăşite de unii, trenurile cuşetă nu au murit încă în Europa, compania germană de căi ferate a anunţat ieri că va înceta activităţile sale în acest domeniu însă rivala austriacă va prelua activităţile pe mai multe linii care fac legătura între Germania, Austria şi Elveţia, transmite AFP, citată de Agerpres.
Concret, OBB, care realizează deja 17% din cifra de afaceri de pe urma transporturilor pe distanţe lungi cu trenuri de noapte, va prelua începând cu data de 11 decembrie şase linii de noapte de la Deutsche Bahn, în special Hamburg-Zurich via Berlin, Dusseldorf-Innsbruck sau Munchen-Roma via Salzburg.
"Este clar că trenurile de noapte sunt un segment de nişă, dar este o ofertă atractivă pentru anumite segmente de călători precum familiile sau cei care merg în vacanţă", a explicat Andreas Mattha, directorul general al companiei de căi ferate din Austria (OBB).
Noile linii preluate de la Deutsche Bahn se vor alătura celor două linii pe care OBB le operează deja între Hamburg şi Viena şi Dusseldorf şi Viena, precum şi altor şapte care fac legătura între diferite oraşe din Austria, Elveţia şi Italia.
Graţie acestor trenuri de noapte botezate "Nightjet", OBB vrea să transporte cinci milioane de călători pe an în 2020 şi să-şi îmbunătăţească profitul operaţional pe acest segment încă de anul viitor. Compania austriacă va investi 40 milioane de euro pentru a achiziţiona de la Deutsche Bahn un număr de 42 de vagoane de dormit şi 15 vagoane tip cuşetă.
Această salvare a trenurilor de noapte germane a fost salutată de Asociaţia călătorilor Pro Bahn, precum şi de deputatul ecologist Matthias Gastel.
Însă chiar şi în pofida iniţiativei companiei austriece OBB, oferta de trenuri de noapte din Germania se va reduce la jumătate, într-un moment în care popularitatea trenurilor de noapte este în scădere la nivelul Europei. Pentru mulţi călători ideea de a urca seara în tren pentru a dormi într-un pat ferit de zgomot şi a te trezi dimineaţa într-un alt colţ al ţării pare depăşită având în vedere că în prezent companiile aeriene low-cost oferă călătorii în Europa la preţuri de câteva zeci de euro.