Diversificarea ofertelor de hoteluri şi pensiuni de pe Valea Oltului a determinat o creştere a fluxului de turişti în zonă, autorităţile locale susţinând că anul 2011 este unul record pentru numărul celor care au preferat să îşi petreacă vacanţele în Vâlcea.
"Este primul an în care investiţii demarate acum doi sau trei ani s-au finalizat, proprietarii de hoteluri şi pensiuni din Călimăneşti şi Căciulata au înţeles că pentru a atrage şi alte tipuri de turişti decât cei tradiţionali veniţi pe subvenţii de la stat trebuie să vină în întâmpinare cu moduri felurite de a petrece timpul liber. Mă refer în primul rând la excursii organizate, echitaţie, piscine, baze sportive sau gastronomie locală sau exotică. Noi, ca primărie, am venit în întâmpinarea acestora şi acolo unde am putut acorda facilităţi am fost foarte prompţi, pentru că bugetul local pe asta se bazează, dar vine şi în sprijinul pieţei muncii, şomajul în anii anteriori fiind destul de mare într-o zonă cu specific turistic", a declarat Ilie Amuzan, primarul din Călimăneşti, citat de Agerpres.
Potrivit acestuia, cel mai mare număr de angajări în judeţ a fost în domeniul serviciilor hoteliere sau de alimentaţie publică. Edilul mai spune că, anual, creşte numărul de res-taurante şi terase, precum şi numărul bazinelor de înot sau oportunităţile de a oferi excursii tematice celor care aleg să se cazeze în Călimăneşti - Căciulata.
Nu doar Călimăneştiul se bucură de un număr crescut de turişti, ci şi celelalte staţiuni balneoclimaterice vâlcene, cum ar fi Băile Olăneşti şi Băile Govora, la care se adaugă şi interesul tot mai crescut pentru staţiunile noi, ca Horezu şi Ocnele Mari.
Românii care au peste 55 de ani şi însoţitorii acestora îşi pot achiziţiona sejururi la preţuri reduse, pe destinaţii precum Spania, Cipru, Italia şi Israel, începând din septembrie 2011, prin programele pentru seniori aferente perioadei 2011-2012, valabile până în luna mai a anului viitor. (E.O.)
•
• ANAT contrazice HotelPeeps
Datele furnizate de HotelPeeps, noua aplicaţie Facebook de servicii turistice dezvoltată de firma Zitec, sunt contrazise de Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT).
Astfel, afirmaţia HotelPeeps, potrivit căreia cele mai căutate destinaţii turistice externe sunt Paris, Londra şi Barcelona, este infirmată de Adriana Caranfil, Marketing PR ANAT, care susţine că destinaţiile cele mai solicitate anul acesta au fost Grecia, Turcia şi Bulgaria. Paris, Barcelona şi Londra au fost solicitate ca destinaţii turistice doar foarte rar, în cadrul unor călătorii de tipul city brake, ne-a declarat domnia sa.
Aplicaţia reuneşte în prezent 17.000 de utilizatori, care îşi comunică prin intermediul acesteia experienţele de călătorie. Statistic, utilizatorii aplicaţiei nu sunt reprezentativi pentru piaţa turistică de la noi, în opinia doamnei Caranfil, întrucât nu sunt îndeplinite de creatorii aplicaţiei regulile statistice uzuale în efectuarea unor sondaje de opinie, de pildă o grupare a eşantioanelor reprezentative în funcţie de criteriile de vârstă şi de venit.
Privitor la tendinţele turismului la nivel naţional din a doua jumătate a anului, cele mai solicitate destinaţii au fost cele din interiorul ţării, şi nicidecum unele din afara graniţelor acesteia, ne-a declarat reprezentanta ANAT. Potrivit aplicaţiei, cele mai dorite destinaţii turistice pentru a doua jumătate a anului ar fi fost tot în afara graniţelor ţării, adică Madrid, Dubai şi Barcelona.
Contactaţi de ziarul BURSA, managerii unor firme de turism din Bucureşti au precizat că n-au fost informaţi cu privire la aplicaţia HotelPeeps. Ca urmare, n-au fost în măsură nici să confirme nici să infirme datele oferite de aceasta potenţialilor turişti. Întrebaţi care au fost cele mai solicitate destinaţii, managerii au răspuns că Paris, Barcelona, Praga, Viena, Budapesta şi Roma au fost cele mai cerute destinaţii pentru segmentul de piaţă city brake şi evenimente diverse, cum ar fi meciurile de fotbal sau concertele, confirmând, astfel, datele oferite de ANAT.
Alexandru Axon, webdesigner în cadrul firmei Zitec - fabricantul aplicaţiei - ne-a declarat că nu sunt aceleaşi criteriile de evaluare folosite de Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism şi cele folosite de Zitec, rezumate la consultarea utilizatoriilor aplicaţiei.
În viitor, va fi dezvoltat un nou site cu ajutorul căruia o plajă mult mai mare de utilizatori internet va fi în măsură să acceseze informaţii legate de rezervări, căutări de destinaţii turistice şi locaţii de cazare. Axon nu ne-a oferit date privind sursele de informare Zitec în vederea actualizării datelor de pe viitorul site. Privitor la utilitatea reală a aplicaţiei, domnia sa ne-a spus că ea are un caracter pur orientativ. (Dragoş Carciga)