Compania Pa&Co a anunţat ieri că a finalizat un tronson de circa 15 km din secţiunea Bucureşti-Ploieşti şi a cerut recepţia lucrărilor, după ce reprezentanţii Ministerului Transporturilor au declarat că instituţia nu poate avansa o dată privind finalizarea întregului proiect, care trebuia inaugurat marţi. "Ca urmare a finalizării lucrărilor la tronsonul km 31+778 la km 46+500, din secţiunea Bucureşti - Ploieşti, parte a autostrăzii A3 Bucureşti - Braşov, Pa&Co International a transmis către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Ro-mânia (CNADNR) solicitarea de convocare a comisiei de recepţie. CNADNR a trimis o echipă de specialişti, în vederea efectuării inspecţiei tehnice, primul pas din procedura de recepţie", se arată într-un comunicat al Pa&Co International, companie controlată de omul de afaceri Costel Căşuneanu.
Pa&Co arată că proiectul a reprezentat "una dintre marile provocări" pentru companie, fiind o lucrare de complexitate ridicată.
Cei 14,7 kilometri de cale de rulare construiţi au presupus şi realizarea unor lucrări de artă, respectiv două poduri, şapte pasaje peste autostradă, un pasaj pentru trecerea animalelor şi 17 podeţe metalice, potrivit sursei citate.
La realizarea acestui sector de autostradă, Pa&Co International a lucrat cu peste 500 de salariaţi şi peste 350 de utilaje. Totodată, au fost folosite peste patru milioane de metri cubi de materiale (balast, asfalt, beton) şi au fost montaţi aproximativ 60 de kilometri de parapeţi, se mai arată în comunicat.
Reprezentanţii Ministerului Transporturilor au anunţat marţi că nu pot avansa un termen de finalizare a autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, dar că au înfiinţat o comisie de audit de la care aşteaptă un raport privind stadiul lucrărilor de construcţie în maxim o săptămână. "Ieri (n.r. luni) am făcut o vizită pe şantierul autostrăzii Bucureşti-Ploieşti şi evident a fost imposibil să o parcurgem cu maşina. Aşa că am decis ca azi să mergem din nou, dar într-o formulă complexă, cu o comisie mixtă formată din reprezentanţi ai CNADNR şi ai ministerului. Aşteptăm ca în termen de o săptămână comisia să finalizeze un raport despre autostradă şi abia apoi putem vorbi de un termen final", a declarat Horaţiu Buzatu, consilier al ministrului Trans-porturilor, citat de Mediafax.
Buzatu a menţionat că, pe unele porţiuni ale autostrăzii, constructorii nu au început lucrările.
Totodată, el a afirmat că după finalizarea analizei de către comisia mixtă MTI va lua o decizie în privinţa penalizărilor pentru întârzierea lucrării.
Ultima inspecţie oficială la şantierul tronsonului de autostradă Bucureşti-Ploieşti a fost efectuată la finele lunii aprilie de către fostul premier Mihai Răzvan Ungureanu şi fostul ministru al Transporturilor Alexandru Nazare. Cei doi au afirmat atunci că speră ca autostrada să fie finalizată la 15 mai.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a anunţat, la finele anului trecut, că firmele Euroconstruct Trading 98 şi Pa&Co, care fac parte din consorţiul care construieşte tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti, în lungime de 42,5 kilometri, parte a autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, vor fi penalizate cu 0,05% pe zi din valoarea contractului, pentru că au depăşit termenul de finalizare a lucrărilor.
Termenul a fost amânat de mai multe ori, în ultimii ani.
Lucrările la Autostrada Bucureşti-Ploieşti sunt împărţite în două sectoare, respectiv Bucureşti-Moara Vlăsiei, unde lucrează consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct "98/Com-Axa.
Autostrada Bucureşti-Ploieşti va avea 62 de kilometri, din care în noiembrie erau finalizaţi 25 kilometri. Valoarea totală a lucrărilor se ridică la 450 milioane euro.