AVAS va relua privatizarea Şantierului Naval Mangalia

C.P.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 19 noiembrie 2007

Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) va relua procesul de privatizare a Şantierului Naval Mangalia deoarece oferta depusă de singura companie interesată a fost sub valoarea de lichidare a societăţii, informează un comunicat al Autorităţii. AVAS a decis să nu prelungească termenul de valabilitate a ofertei de vânzare a pachetului de acţiuni deţinut la societatea din Mangalia, care a expirat de 13 noiembrie. Reprezentanţii AVAS au considerat că oferta finală, îmbunătăţită şi irevocabilă depusă de către ofertantul 2x1 Holding Cape Midia Shipyard Constanţa a fost sub valoarea de lichidare a societăţii. AVAS a anunţat că în perioada imediat următoare se va întocmi un program de restructurare pentru eficientizarea activităţii societăţii şi creşterea atractivităţii acesteia pe piaţa concurenţială, urmând ca apoi să se ia o nouă decizie cu privire la o nouă încercare de privatizare a Şantierului Naval Mangalia. De preluarea societăţii a fost interesată şi compania Blohm & Voss, divizia de construcţii navale a concernului german ThyssenKrupp, însă compania germană nu a mai participat la privatizarea Şantierului. Ultima încercare de privatizare s-a consumat anul trecut. Daewoo Mangalia Heavy Industries, care a câştigat licitaţia în ianuarie 2006, urma să achite 13,19 milioane lei (3,6 milioane euro) pentru preluarea Santierului Naval Mangalia. Firma s-a retras însă şi a pierdut garanţia. Daewoo Mangalia Heavy Industries ar fi renunţat la preluarea şantierului din cauza schimbării conducerii, care a preferat dezvoltarea intensivă în locul unei extinderi. Printre motivele invocate de Daewoo Mangalia Heavy Industries s-au numărat şi divergenţele cu Ministerul Economiei şi Comerţului (MEC) cu privire la ştergerea datoriilor SNM. Şantierul Naval Mangalia are un capital social de 5,2 milioane lei (1,4 milioane euro) şi este specializat în proiectarea, fabricarea, repararea şi modernizarea navelor maritime şi fluviale.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. de ce nu urgentati privatizarea ? Restructurarea impusa urnareste doar scaderea valorii snm prin doua cai

    1.reducerea personalului 

    2 scoaterea la vanzare a unor active atasate intrinsec activitatii unitatii

    problema unitatii noastre nu se rezolva 100% prin planul de restructurare ci prin comenzi bine negociate care sa permita salarizarea personalului muncitor la concurenta cu santierul naval 2 mai mangalia dreindu-l atractiv Actualmente dispunem de un personal muncitor bine pregatiti profesional dar foarte putini la numar si care se diminueaza pe zi ce trece 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb