Piaţa farmaceutică din ţara noastră este dinamică şi competitivă. A înregistrat an de an creşteri importante, indiferent de situaţia de ansamblu a economiei, iar numărul de farmacii la mia de locuitori este printre cele mai mari din Uniunea Europeană.
Toate acestea demonstrează că nevoia românilor de medicamente şi suplimente alimentare este foarte mare. Totuşi, deşi vorbim despre o piaţă complexă, care oferă consumatorilor numeroase opţiuni, preferinţele românilor în acest domeniu sunt destul de clare.
Conform Barometrului Farma, realizat în perioada 1 mai -15 mai de revista Casoteca şi portalul banii.net, Farmacia Tei este farmacia apreciată de majoritatea românilor. Astfel, 52,2% dintre respondenţi au declarat că o preferă, lucru ce a poziţionat-o confortabil pe prima poziţie a clasamentului. Pe locul al doilea în topul farmaciilor apreciate de români găsim Dr. Max, reţea de farmacii aleasă de 34,3% dintre respondenţi, iar pe cea de-a treia poziţie, la mică distanţă de locul al doilea, se situează Catena, care a fost aleasă de 31,3% dintre respondenţi. Un număr mare de voturi au mai primit Help Net (16,4%) şi Sensiblu (13,3%), potrivit barometrului citat.
În topul medicamentelor pe care le-au cumpărat românii în ultimele trei luni, lider incontestabil este paracetamolul. Astfel, ori la recomandarea medicului, ori fără recomandare, peste 55% dintre respondenţi au luat acest medicament. Pe locul al doilea în top, cu un procentaj de 47,8%, s-a situat Nurofen, iar pe cel de-al treilea loc găsim vitamina C, luată de circa 36% dintre români. Alte medicamente sau suplimente populare printre români sunt vitamina D (33%), Strepsils (19,4%), Algocalmin (16,7%), Antinevralgic (16,7%), Aspirina (15%), No-Spa (14,8%), Coldrex (12%) şi Dicarbocalm (11,8%). Lista este completată de Fervex, Teraflu, Triferment, Colebil, Diclofenac şi Vitamia D, toate alese de aproape 10% dintre respondenţi.
Barometrul Farma a avut la bază un chestionar online publicat pe site-urile casoteca.ro, banii.net, informateca.ro, agroteca.ro şi pedagoteca.ro. De asemenea, chestionarul a fost disponibil şi pe Facebook, unde a fost văzut de peste 8.000 de români.