BAT Trading, entitatea locală de distribuţie a companiei BAT, a fost desemnată de români drept cel mai apreciat angajator din segmentul local FMCG, conform studiului global Randstad Employer Brand 2022.
BAT este un angajator strategic: compania şi-a triplat numărul de angajaţi în ultimii ani în cele trei entităţi economice prezente în România (de la aproximativ 1.200 de angajaţi în 2013, la peste 3.000 în prezent) şi generează indirect alte 30.000 de locuri de muncă, prin lanţul de distribuţie şi aprovizionare.
În 25 de ani de prezenţă pe piaţa din România, numărul angajaţilor BAT a crescut în fiecare an cu circa 10%, cu o medie de 200 noi angajaţi recrutaţi anual. De asemenea, BAT alocă anual unul dintre cele mai mari bugete de training şi dezvoltare profesională de pe piaţa locală: peste 1 milion de euro anual, cu o investiţíe medie per angajat de peste 1.500 de euro/an.
Deşi piaţa muncii se confruntă cu fluctuaţii majore în ultimii ani, un angajat BAT România lucrează în medie pentru o perioadă de cel puţin 7 ani în cadrul companiei. Aproape jumătate dintre angajaţi lucrează de cel puţin 10 ani în cadrul BAT.
"Recunoaşterea oferită prin intermediul studiului Randstad de către angajaţi activi în economie sau care aspiră la un rol în cadrul BAT România este una dintre cele mai bune recomandări pentru un angajator strategic. Aceasta este o dovadă în plus a reputaţiei companiei, a culturii organizaţionale solide şi incluzive dezvoltate de BAT şi a mediului de lucru performant şi inovator, care oferă oportunităţi reale de dezvoltare şi carieră tuturor colegilor. Angajaţii noştri au un rol şi o misiune extraordinară acum: de a contribui la transformarea industriei şi de a genera un impact pozitiv pentru comunităţi, societate, economie", a menţionat Ileana Dumitru, Director juridic şi relaţii publice al Ariei Europa centrală şi de sud din cadrul BAT
În cadrul studiului, derulat în prima parte a anului în România prin intermediul metodologiei internaţionale dezvoltate la nivelul Grupului Randstad, lider mondial în servicii de recrutare, au fost evaluate criterii precum pachetele salariale şi de beneficii oferite de angajatori, atmosfera de lucru, siguranţa locului de muncă, oportunităţile de training şi de dezvoltare a carierei, echilibrul între activitatea de la birou şi viaţa personală.
"În industria FMCG din România, avem companii deja cu tradiţie în programe avansate dedicate angajaţilor şi în strategii de employer branding. În acest context competitiv, să fii desemnat brandul de angajator numărul 1 al sectorului este, cu siguranţă, rezultatul unui efort susţinut în acest sens, combinat cu alinierea la aşteptările talentelor. Felicităm BAT, liderul din acest an, şi ne bucurăm că avem un aliat puternic în ceea ce ne place să numim viziunea human forward privind abordarea resurselor umane din ţara noastră," declară Mihaela Maranca, Country Manager, Randstad România.
Respondenţii au evaluat cei mai mari angajatori din România, ca număr de angajaţi, cunoscuţi de minim 10% din populaţie. La studiu au participat 4.700 de persoane cu vârstă cuprinsă între 18 - 64 ani, incluzând studenţi, angajaţi, freelanceri şi şomeri.