BBDO România semnează cea mai recentă campanie pentru Pate Sibiu de la Scandia.
Conceptul derivă din poziţionarea Pate Sibiu ca o "marcă românească de tradiţie", un produs care prin reţeta şi ingredientele sale a rămas aproape de ceea ce altădată se prepara în gospodărie. Având la bază comunicarea de până acum, s-a dorit o mai bună exprimare a "tradiţiei", cuvânt definitoriu pentru brandul Pate Sibiu, precum şi anunţarea noului ambalaj easy-peal.
Mecanismul campaniei este cât se poate de simplu: se reafirmă calitatea de marcă tradiţională a Pate Sibiu, vorbind în primul rând despre locul din care vine - un spaţiu în care obiceiurile sunt în continuare vii - şi în al doilea rând, redescoperind şi readucând în atenţie tradiţii păstrate cu dedicare până în ziua de astăzi. Pentru că ceea ce înseamnă meşteşugurile prezentate în campanie în materie de artizanat, îşi doreşte şi Scandia să însemne prin produsele ei, în materie de tradiţie culinară.
"Sub un anumit aspect, putem vorbi despre o campanie foarte specială, mai apropiată stilistic de documentar decât de ficţiunea mini-poveştilor publicitare. Ficţiunea practic nu a existat niciodată, din faza de concept am ştiut că ceea ce căutăm sunt oameni şi tradiţii adevărate. Nu poţi face derogări de la autenticitate când vorbeşti despre autenticitate", spune Roxana Panaitescu, group creative director de la Graffiti BBDO.
Ca şi locul - Mărginimea Sibiului - meşteşugurile tradiţionale locale sunt prezentate în campanie în forma lor autentică. Personajele care apar în cele două spoturi TV, "Ţesătoarele" şi "Pălărierii", nu sunt actori, ci meşteri adevăraţi din Mărginime. În fiecare spot apar mai multe generaţii, familii de meşteri, respectiv un rapsod popular în cazul spotului radio. Demonstraţia de măiestrie pe care o fac este la rândul ei autentică, respectând cu sfinţenie etapele migăloase ale fiecărui meşteşug, iar cuvintele pe care le spun le aparţin în totalitate.
Filmările au avut loc în Dumbrava Sibiului şi au durat două zile: "A fost un proiect cu un parcurs neobişnuit, pentru că etapa imediat următoare post-concept a fost...munca de teren, respectiv căutarea acestor meşteri populari, căutare în care am fost sprijiiniţi şi de fabulosul Muzeu Astra din Sibiu, care ne-a fost alături şi ulterior, la filmări. Pentru mine, ca şi copywriter, a fost o experienţă unică. A trebuit să găsim apoi un regizor şi un operator care să aibă experienţa şi dramul de nebunie pentru a filma cu aceşti meşteri, unii aflaţi pentru prima dată în faţa unei camere şi vorbind o limbă din care ei nu înţelegeau o boabă", îşi aminteşte Roxana Panaitescu.
Componenta de media este semnată de Media Direction, parte a grupului BBDO. Prima parte a campaniei se derulează între 27 iunie şi 19 iulie, într-un mix care cuprinde TV, radio, print şi internet. Restul flight-urilor vor fi între 25 iulie -16 august şi 18 septembrie - 18 octombrie.
Echipa BBDO care a dezvoltat campania Pate Sibiu este formată din: Ema Prisca (creative director), Roxana Panaitescu (group creative director), Paul Goţi (senior art director), Sorin Psatta (integrated communication director), Dan Şendroiu (account planner), Ioana Cadîr (account director) şi Elena Iacob (account executive) de la Graffiti BBDO; Irina Ernszt (media planner) de la Media Direction. Partea video este dezvoltată de Catalin Tanase (producător AV) de la Graffiti BBDO şi casa de producţie Saga Film, împreună cu regizorul Des Mullan, producătorul Marius Bucur şi specialistul în imagine Gerry Floyd. Din partea clientului Scandia Sibiu s-au implicat în campanie Adrian Gaspar (director general), Elysse Vincze şi Tudor Mărginean (directori publicitate).