Ponderea volumului de vânzări Guinness pe canalul HoReCa a atins, anul trecut, 45% din total, în creştere cu 8% faţă de anul precedent. Pentru 2008, compania intenţionează să crească cu 10% în volum vânzările de bere Guinness pe acest canal, faţă de anul trecut.
Cătălin Ignat, vice-preşedinte marketing URBB, a declarat: "În ceea ce priveşte consumul de bere Guinness în România, se poate vorbi într-o oarecare măsură de sezonalitate, care ţine în primul rând de sărbătorile specific irlandeze, cum este cazul Zilei Sf. Patrick, când vânzările cresc cu 20-30% faţă de media zilnică. La aceasta se adaugă dispoziţia pe care o au românii de a cheltui mai mult în perioada Sărbătorilor de Paşte sau de Crăciun, segmentul berilor premium imported înregistrând creşteri de aproximativ 50% în aceste perioade".
Anul trecut, segmentul berilor din import s-a dublat faţă de anul precedent, atingând, în prezent 0,2% din piaţă. Conform unei cercetări MEMRB, cel mai important salt, care a generat de altfel creşterea pe întreg segmentul mărcilor de bere de import, s-a înregistrat în categoria mărcilor premium de import, cu 116% mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului precedent.
În acest an, la nivel de piaţă a berii se va menţine cu siguranţă trendul anului trecut, alte branduri de import urmând să intre în România. Segmentul mărcilor de import are un real potenţial de creştere şi, urmând practic evoluţia care se va înregistra pe întreaga piaţă a berii, până la sfârşitul anului în curs segmentul berilor imported va atinge între 0,3 - 0,5% din piaţă.
În România, Guinness se află în portofoliul companiei URBB din 1996.