Primul transport de marfă cu un camion electric din România a fost inaugurat, astăzi, de către Blue River. Compania a folosit un camion 100% electric, marca SCANIA, pentru a asigura transportul mărfurilor cu temperatură controlată pentru Lidl România, conform unui comunicat de presă.
Potrivit sursei citate, camionul din flota Blue River va transporta produsele din depozitele Lidl către magazinele retailerului, cu zero emisii de carbon.
"Suntem o companie care are sustenabilitatea în ADN-ul de business. Astfel, şi atunci când vorbim de transportul produselor către magazinele noastre, ne uităm la 3 mecanisme prin care putem reduce impacturile noastre negative indirecte, neintenţionate şi de durată medie şi lungă: creşterea eficienţei rutelor şi a modului în care sunt utilizate mijloacele de transport, optimizarea rutelor şi tranziţia către mijloace de transport din ce în ce mai puţin poluante.
De exemplu, încă din 2020, camioanele cu care transportăm marfă au fost echipate cu motoare Euro 5 şi Euro 6. Aşa că, livrarea produselor cu temperatură controlată cu primul camion electric de pe piaţa din România a venit ca un pas firesc pentru noi şi ne bucurăm că am găsit la partenerii noştri de la Scania şi Blue River aceeaşi viziune, de a acţiona sustenabil, pentru un viitor mai bun", a spus Cristina Hanganu, Director de Comunicare şi CSR, Lidl România.
Modelul achiziţionat este Scania P25 B6x2 4 BEV (Battery Electric Vehicle) şi funcţionează cu 9 baterii electrice. Este un camion rigid, 6x2, carosat cu o suprastructură frigorifică Lamberet şi completat cu un agregat frigorific Carrier (bi-temp). Vehiculul are un lift pliabil sub şasiu, poate ajunge la o autonomie de până la 250 km şi are un timp de încărcare de aproximativ 2 ore la o staţie de încărcare electrică cu capacitatea de minimum 135 kW/oră.
"Scania nu oferă doar un produs, nu suntem doar un producător clasic de vehicule comerciale grele, ci furnizăm soluţii complete, cum a fost cazul şi în acest proiect, de la specificarea şi proiectarea camionului în funcţie de necesităţile de transport ale clientului nostru, până la serviciile post-vânzare, finanţare, asigurare sau soluţii pentru staţiile de încărcare ale vehiculelor electrice. Prin acest proiect de pionierat dorim să atragem mai mult atenţia Autorităţilor Naţionale, de a sublinia importanţa şi prezenţa soluţiilor sustenabile şi totodată în a susţine o tranziţie mai uşoară către o economie circulară şi vehicule verzi", menţionează Alexandru Draghiciu, Sales Director Scania Black Şea Unit.