Ministerul Transporturilor va duce Guvernului, în maxim două săptămâni, modificările la contractul cu Bechtel, a declarat, vineri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, care a verificat stadiul lucrărilor la tronsonul de autostradă Cernavodă-Constanţa.
"Astăzi (vineri - n.r.) colegii mei termină de negociat clauzele tehnice de lângă cele financiare şi urmează să semneze acordul. Mai rămâne ca Guvernul să-şi dea acordul pe noua formă de contract", a explicat Boagiu, potrivit Agerpres.
Anterior, premierul Emil Boc a anunţat, la Cluj, că în cursul acestei luni va intra în şedinţa de Guvern noul contract cu constructorul autostrăzii Transilvania, compania americană Bechtel.
Şeful Executivului a menţionat că porţiunea de 8,5 km dintre Gilău şi Nădăşel va fi scoasă apoi la licitaţie, urmând să fie finalizată poate chiar până la sfârşitul anului în curs. El a adăugat că, ulterior, vor fi continuate lucrările şi pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş.
La începutul lunii august, minis-trul Transporturilor arăta că statul român va efectua plăţi restante către compania Bechtel în valoare de 90 milioane euro, în două tranşe, până la finalul anului 2011.
Potrivit Ancăi Boagiu, prin renegocierea contractului cu Bechtel cos-tul pe kilometru al autostrăzii a scăzut la 6,9 milioane euro de la 14,7 milioane euro, preţul pentru segmentele executate. Costul final pentru cele două tronsoane executate de Bechtel se ridică la 3,8 miliarde de euro iar economia rezultată în urma renegocierii contractului este de şase miliarde de euro.
Până în prezent au fost construiţi 54 de kilometri de autostradă care au costat 1,25 miliarde de euro.
"Avem un tronson aproape finalizat şi mai urmează să finalizăm unul. Statul este liber să liciteze celelalte şase tronsoane care au rămas fără nicio pretenţie din partea Bechtel. Era clauză să nu licităm tronsoa-nele rămase. Acum le putem licita", a precizat ministrul Tran-sporturilor în luna august.
Compania Bechtel, care efectuează lucrări la Autostrada Transilvania, renunţă la unele tronsoane, fără a primi despăgubiri de la statul român, în urma negocierilor cu Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
În total, Autostrada Transilvania, între Borş şi Braşov, va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri şi viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostradă şi 16 noduri rutiere.