Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat, vineri, că ministerul este în negocieri cu Bechtel pentru ca Autostrada Transilvania "să intre într-o normalitate a preţurilor", Boagiu arătându-se deranjată că şeful DRDP Cluj "are mâncărici pe limbă" şi a făcut declaraţii pe acest subiect.
Prezentă în judeţul Arad pentru a inspecta şantierul autostrăzii Arad-Timişoara şi reabilitarea DN 79 Arad-Oradea, Anca Boagiu a fost întrebată de jurnalişti despre stadiul negocierilor cu Bech-tel, afirmând că sunt în desfăşurare şi vizează obţinerea unor preţuri mai mici, anunţă Mediafax.
"Sunt în desfăşurare negocierile. Poziţia minis-terului este fermă, noi nu avem altceva de făcut decât să negociem acest contract astfel încât să intre într-o normalitate a preţurilor", a spus Anca Boagiu.
Ea s-a arătat deranjată că şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj a făcut declaraţii publice pe acest subiect.
"Avem un subaltern care zilele trecute avea mâncărici pe limbă şi povestea el aşa, public, deşi nu prea îl vedem pe la minister. Va trebui să răspundă în faţa conducerii ministerului cum îşi permite să vorbească public despre lucruri la care nu a participat. E şeful DRDP Cluj, care trebuia să îşi ţină gura pentru că habar nu are ce vorbeşte", a spus Boagiu.
Deputatul PDL Petru Călian a susţinut, joi, într-o conferinţă de presă, renegocierea contractului cu compania americană Bechtel, astfel încât preţul pentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania (A3) să fie redus, iar tronsonul Gilău - Nădăşel din judeţul Cluj să poată fi finalizat în vara anului viitor.
Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Ion Pantelimon, a declarat, la rândul său, în aceeaşi conferinţă de presă, că pentru deblocarea impasului în ceea ce priveşte oprirea lucrărilor la Autostrada Transilvania ar trebui ca statul român să îşi achite datoriile faţă de Bechtel, în sumă de 112 milioane de euro, iar Bechtel să îşi reconsidere cheltuielile indirecte.
"Din punctul de vedere al programului anual pentru 2011 - 2012, acesta ar avea ca şi componente tronsonul Gilău - Nădăşel, din judeţul Cluj, de 8,5 kilometri, şi finalizarea tronsonului 3 C, din judeţul Bihor, în lungime de 63,7 kilometri. Din punctul de vedere al negocierilor cu Bechtel, acestea sunt spre finalizare, cu cedări din partea Bechtel în privinţa reducerii preţului", a afirmat Pantelimon.
Proiectul de construcţie a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
Lucrările la Autostrada Transilvania au fost întrerupte la începutul anului 2011, după ce compania americană Bechtel, constructorul autostrăzii, a iniţiat procedura de concediere colectivă a peste 700 de angajaţi.