Bogdan Maioreanu, eToro: Abonamentele Netflix bazate pe reclame sunt profitabile

F.D.
Companii / 19 iulie

Bogdan Maioreanu, eToro: Abonamentele Netflix bazate pe reclame sunt profitabile

Netflix este incontestabil numărul unu în sectorul divertismentului. Cele mai recente rezultate, publicate joi, arată că măsurile luate de companie au dat roade. Abonamentul susţinut de publicitate la preţuri mai mici şi interzicerea partajării conturilor au primit în mod surprinzător reacţii pozitive din partea clienţilor, compania adăugând 8 milioane de abonaţi noi în ultimul trimestru, spune Bogdan Maioreanu, analist eToro.

Potrivit sursei citate, datorită marjei nete şi profitabilităţii ridicate, Netflix are resursele financiare necesare pentru a continua să investească în conţinut şi tehnologii noi, cum ar fi inteligenţa artificială. Aceste atuuri strategice ar putea oferi Netflix avantajul de a rămâne competitiv în 2024 şi de a rezista cu succes în faţa principalilor săi concurenţi - Amazon Prime Video şi Disney+, precum şi HBO Max, Paramount+, Hulu şi Apple.

"Modul în care se consumă media s-a schimbat foarte mult în ultimii ani. Dacă în decembrie 2021, streaming-ul reprezenta 27% din totalul media digital din SUA, în timp ce televiziunea prin cablu reprezenta 37%, în iunie 2024 procentele sunt inversate, streaming-ul conducând cu 40%, iar televiziunea prin cablu scăzând la 27% din timpul total petrecut în faţa ecranului. De asemenea, numărul gospodăriilor din SUA care au unul sau mai multe abonamente de streaming a crescut constant de la 52% în 2015 la peste 83% anul trecut. Dar streaming-ul nu înseamnă doar Netflix. Youtube este lider pe segment cu 9,9% din timpul total, şi are venituri bazate pe publicitate. Netflix este al doilea (8,4%), urmat de Prime Video (3,1%), Hulu (3%) şi Disney + (2%), arată Nielsen", precizează analistul eToro.

Inflaţia şi costul vieţii joacă, de asemenea, un rol important în preferinţele clienţilor. Potrivit celui mai recent sondaj Digital Media Trends realizat de compania de consultanţă Deloitte, oamenii vor echilibra probabil costurile şi conţinutul cu abonamente susţinute de publicitate, şi cu contracte şi pachete mai avantajoase. Aproximativ 46% dintre gospodăriile din SUA au cel puţin un abonament cu preţ redus, susţinut de publicitate, iar 57% folosesc un serviciu de streaming gratuit, dar cu reclame. Atunci când au fost întrebaţi ce este important la un serviciu de streaming, primele trei răspunsuri au fost costul, uşurinţa în utilizare şi varietatea de conţinut. Practic, acesta este răspunsul la întrebarea de ce serviciile de streaming au introdus abonamente pe bază de publicitate, arată sursa citată.

Investitorii înţeleg provocările, dar văd şi oportunităţile. Şi în acest trimestru Netflix a livrat. Veniturile au crescut cu 17% în al doilea trimestru, determinate în principal de o creştere de 16% de la an la an a numărului mediu de abonamente plătite. Abonamentele care includ publicitate au crescut cu 34% de la un trimestru la altul, iar compania construieşte o platformă proprie de publicitate care va fi lansată în 2025. De fapt, 45% din toate abonamentele sunt acum bazate pe publicitate şi acest lucru rezolvă două probleme pentru companie, o scădere a costurilor pentru telespectatori şi o creştere a veniturilor şi a profiturilor pentru companie. Venitul operaţional al Netflix în T2 a crescut cu 42% faţă de aceeaşi perioada din anul precedent, ajungând la 2,6 miliarde de dolari, iar marja operaţională s-a îmbunătăţit cu aproape cinci puncte procentuale, ajungând la 27,2%. În ceea ce priveşte proiecţiile, compania şi-a mărit ţinta de creştere a veniturilor la 14-15% pentru întregul an. Cu toate acestea, preţul acţiunilor a pierdut aproape 2% după închiderea pieţei din cauza faptului că indicatorul free cash flow al companiei a scăzut la 1,213 miliarde de dolari (faţă de aşteptările de 1,6 miliarde de dolari) de la 1,339 miliarde de dolari în T2 al anului trecut.

Bogdan Maioreanu mai precizează: "Per ansamblu, acţiunile Netflix au câştigat 32% în acest an, depăşind Disney (7%), Amazon (21%), Paramount (-20%) şi Warner Bros. Discovery (-25%). Netflix devine astfel competitor cu "Cei 7 magnifici" în ceea ce priveşte randamentele. Cu toate acestea, Netflix are o capitalizare de piaţă mai mică. Tesla, codaşul celor 7 magnifici, este de trei ori mai mare.

Netflix este a 19-a cea mai deţinută acţiune la nivel global şi a 20-a de către investitorii români individuali de pe platforma socială de tranzacţionare şi investiţii eToro la sfârşitul T2 al acestui an".

Comanda carte
Conferinţa BURSA “CSR şi sustenabilitate”
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

29 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9747
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6036
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3117
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9767
Gram de aur (XAU)Gram de aur407.0257

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
ccib.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
fleetconference.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb