Brandul românesc 5 to go s-a plasat pe locul 10 în Topul european al lanţurilor de cafenele în 2021, conform clasamentului anual dezvoltat de Food Service, Europe & Middle East, lansat luna aceasta, anunţă compania, menţionând că 5 to go a înregistrat a doua cea mai spectaculoasă creştere din Europa în număr absolut de locaţii deschise, cu 107 cafenele noi într-un an, un plus de 44,6% faţă de anul anterior, când se clasa pe locul 12.
Această evoluţie se reflectă în deţinerea unei cote de piaţă de 48,7% pe segmentul lanţurilor de cafenele în România pentru anul 2021.
Şi în 2022, ritmul de creştere susţinută s-a menţinut, depăşind pragul de 400 de unităţi la nivel naţional, cu o medie de 16 cafenele noi deschise în fiecare lună. Previziunile sunt ca, la finalul anului, cifra de afaceri la nivel de grup să ajungă la 24 milioane euro, aproape dublu faţă de anul trecut şi de aproape 4 ori mai mare decât valoarea din 2020.
Radu Savopol, cofondator 5 to go, a declarat astăzi, într-o conferinţă de presă: "5 to go a pornit în 2015, iar până acum, sunt peste 5 milioane de români care au băut cel puţin o cafea în reţeaua noastră. Rezultatele obţinute până acum ne plasează pe o poziţie câştigătoare, însă de acum ne îndreptăm spre un maraton, ce necesită un ritm susţinut în următorii 5 ani, care să ne ajute să atingem pragul de 1.000 de cafenele la nivel local. Business-ul 5 to go este format din mai mult de 220 de antreprenori, care zilnic fac ca acest brand să câştige încrederea a zeci de mii de consumatori".
Conform oficialilor companiei, pentru următorii cinci ani, pilonii pe care se construieşte dezvoltarea sunt expansiunea regională, către localităţi cu cel puţin 10.000 de persoane, consolidarea prezenţei internaţionale, pieţele vizate fiind Spania, Germania, Ungaria, unde deja sunt discuţii deschise, dar şi cele din Bulgaria, Polonia, Republica Moldova, precum şi continuarea construirii prezenţei în retail şi a portofoliului de produse private-label sub marca 5 to go, ca urmare a identificării de trenduri cu potenţial.
• În 2022, strategia de dezvoltare a grupului a vizat oraşele mici şi mijlocii
În 2022, strategia de dezvoltare a grupului 5 to go a vizat oraşele mici şi mijlocii, din cafenelele noi deschise anul acesta 70% fiind în astfel de oraşe. Aceasta a dus la o modificare a ponderii din numărul total de cafenele din Bucureşti vs. restul ţării la 60-40%. Aceasta se reflectă şi în notorietatea mărcii, care, conform unei cercetări din februarie 2022, este de 63% la nivel naţional, cu un rezultat de 90% în Bucureşti, iar în afara capitalei de 56%.
5 to go a luat naştere în 2015, iar până în prezent a depăşit pragul de 400 de unităţi, fiind cel mai mare lanţ de cafenele din Europa de Est, dar şi cea mai accesată franciză din România.