România s-a clasat, şi în acest an, pe ultima poziţie în rândul statelor din Europa în funcţie de capacitatea brandurilor puternice de a contribui la dezvoltarea economică a ţării, prin crearea de creştere economică, locuri de muncă şi identitate pentru economiile naţionale, se arată în studiul european al brandurilor, Eurobrand 2008, prezentat ieri de Institutul European pentru Studierea Brandurilor din Viena. Dacă în Finlanda primele zece branduri au o contribuţie la Produsul Intern Brut de 37,3 la sută, ceea ce plasează această ţară pe primul loc în Europa, în România primele zece branduri au o contribuţie de doar 0,05 la sută în PIB. România este depăşită de Bulgaria, unde brandurile puternice au o contribuţie de 0,48 la sută din PIB, şi Rusia, 1,26 la sută din PIB. Media la nivel european este de 9,4 la sută. Şi în ediţia din 2008 a clasamentului celor mai valoroase branduri europene, pe primul loc s-a situat Nokia, cu o valoare de 38,2 miliarde de euro. Pe locurile următoare se află LVHM, cu 34,9 miliarde de euro, Vodafone, 24,1 miliarde euro, Telefonica, cu 22,5 miliarde de euro şi Unilever, cu 21,6 miliarde de euro. Studiul Eurobrand 2008 a fost realizat de companiile Novomatic AG şi Raiffeisen şi a fost prezentat de către Institutul European pentru Studierea Brandurilor (European Brand Institute) din Viena. Studiul a fost realizat prin cercetarea a 3.000 de branduri din 24 de ţări şi 16 industrii.
Anul trecut, potrivit studiului Eurobrand 2007, citat de Agerpres, Compania Naţională Loteria Română era cel mai valoros brand din România şi al 758-lea din Europa şi avea o valoare de 35 de milioane de euro.