Asigurarea pentru riscul de insolvenţă în cazul agenţiilor de turism va creşte până la 15% din volumul de vânzare , dar nu mai mult de 2,5 milioane de lei (aproximativ 550.000 de euro), a anunţat, recent, la Braşov, Dumitru Luca, preşedintele Comisiei Legislaţie/Asigurări a Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT). Acesta a mai spus că agenţiile de turism vor avea posibilitatea de a apela şi la alte moalităţi de asigurare, având în vedere că tot mai puţine companii de asigurări sunt deschise pentru a asigura produsele turistice. "Ne-am gândit la crearea unui fond de asigurări, dar firmele vor putea să se asigure şi printr-o scrisoare de garanţie bancară sau prin cash colateral", a explicat Luca, care a precizat că ANAT a prezentat un draft de act normativ către Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT), cele două entităţi urmând să lucreze împreună pentru definitivarea acestuia.
În prezent, agenţiile de turism se asigură până la un prag de 10.000 USD în cazul agenţiilor detailiste şi 50.000 USD în cazul tour-operatorilor. "Din cauza faptului că sunt tot mai puţine firme de asigurare care sunt deschise pentru acest gen de produse, s-a ajuns de la plata unei poliţe de 100 de dolari anual la 2 - 3.000 de euro. În aceste condiţii, este normal să ne gândim şi la alte soluţii de asigurare", a mai arătat sursa citată.
Potrivit lui Luca, directiva europeană în domeniu susţine că valoarea asigurată să fie nelimitată, "dar nicio ţară din UE nu a reuşit acest lucru".
Autoritatea Naţională de Turism a retras din aprilie din oficiu sute de licenţe de la agenţiile de turism care nu au făcut do-vada poliţei de asigurare pentru insol-vabilitate, ceea ce înseamnă că aceşti ju-cători nu mai au dreptul să vândă vacanţe până nu îşi fac o astfel de poliţă. Ca soluţie pentru garantarea vacan-ţelor, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism, încearcă realizarea unui fond de garantare, unde să contribuie cu bani toate agenţiile din piaţă.
Pe piaţa locală sunt doar patru asigu-rători, Omniasig, Generali, City Insu-rance şi Geroma, care oferă poliţe de asigurări agenţiilor de turism, iar aceste poliţe se obţin destul de greu mai ales de către jucătorii mici, potrivit oamenilor din turism.
1. Mizeria sub pres la NCT
(mesaj trimis de Clementita în data de 10.11.2016, 17:03)
Ok si cu asigurarea asta. Dar agentiile de turism ar trebui sa se asigure si ca le ofera angajatilor conditii civilizate de lucru si un minim respect. Nu cum procedeaza agentiile precum NCT New Concept Travel, unde bataia de joc este la ordinea zilei. Verificati daca nu ma credeti, intrebati de exemplu actuali sau fosti angajati de la NCT cum stau lucrurile pe acolo. Cel mai mult tupeu si nesimtire, obraznicie si proasta crestere la o dna manager de prin NCT. O nesimtita cu certificat!
2. precizare suma asigurabila
(mesaj trimis de Dumitru Luca în data de 11.11.2016, 11:59)
Pentru a fi mai exacti, trebuie sa precizam ca procentul de suma asigurabila nu este calculat asupra volumului total de vanzari al unei agentiii, ci numai asupra pachetelor turistice si serviciilor de calatorie asociate iar acestea se asigura o singura data, de catre organizator/agentia raspunzatoare. Proiectul de act normativ defineste atat aceste pachete cat si serviciile si activitatile exceptate si coreleaza nivelul asigurarilor de riscurile potentiale ale fiecarei agentii, date de volumul de vanzari garantabile si de bonitate. Accesul la mai multe forme de garantare creeaza premisele scaderii costurilor agentiilor cu garantarea, concomitent cu ridicarea semnificativa a nivelului de protectie al calatorilor.