Compania importatoare de băuturi alcoolice Brown Forman estimează o creştere a afacerilor pe piaţa românească pe segmentul mărcilor de tequila Herradura şi El Jimador de 70 - 80 la sută, în anul 2009, a declarat country manager la Brown Forman, Fady Zaidan. "Am lansat pe piaţa românească în urmă cu mai mult de un an şi am importat o mie de baxuri a câte nouă litri, până în prezent. În 2009, estimăm ca această cantitate să crească cu 70 - 80 la sută. Totalul pieţei româneşti de tequila se ridică la 13.500 de baxuri", a afirmat acesta, citat de Agerpres. Compania intenţionează să promoveze conceptul de long drinks şi cocktail folosind cele două mărci mexicane, produse de Casa Herradura.
"Consumatorul român este obişnuit să bea shot tequila. Este un ritual prin care consumatorii se evidenţiază. El Jimador şi Harradura pot fi consumate şi altfel, dar este de preferat să fie savurate în cocktailuri", susţine Fady Zaidan.
Piaţa românească este foarte atrăgătoare pentru producătorii şi importatorii de băuturi alcoolice, atât din punctul de vedere al accizelor, care sunt mai mici decât în alte ţări, cât şi pentru că în România există o viaţă de noapte intensă, mult mai activă decât în alte state, a adăugat reprezentantul Brown Forman.
Nivelul accizei pentru băuturile alcoolice din România se ridică la şapte euro pe hectolitru, incluzând taxa de viciu. În ţările vecine, accizele variază între 9,5 euro - 10 euro pe hectolitru, potrivit sursei citate.
Conform unui studiu International Wine and Spirit Record (IWSR), totalul pieţei de băuturi alcoolice din România se ridica la 18,5 milioane baxuri de nouă litri, în 2007. Ţuica şi palinca aveau un volum de 12 milioane baxuri. Piaţa de vodka se ridica la cinci milioane baxuri, iar cea de whisky la 385.000 baxuri, a precizat Fady Zaidan.