Într-un interviu acordat BTA, directorul executiv al LB Bulgaricum, Vladimir Rusev, a declarat că firma de iaurt şi produse lactate intenţionează să-şi extindă prezenţa pe plan global, informează Agerpres.
Printre destinaţiile potenţiale se numără Malaezia, Pakistan şi Iordania. Produsele lactate din Bulgaria vor fi lansate pe piaţa mongolă în cursul acestei luni şi urmează să fie negociat un volum mai mare de produse pe piaţa finlandeză. Compania bulgară a trimis în alte ţări mostre care se află în prezent în perioada de testare, a spus el. Va fi dezvoltată o strategie de lansare a unei linii integral bulgare pe pieţele externe. Există interes pentru produsele LB Bulgaricum în ţările UE, cum ar fi Grecia, Cehia şi Germania. Companiile din India, Israel, Vietnam, Malaezia şi alte ţări îşi exprimă interesul pentru obţinerea unei licenţe bulgare pentru produse lactate, menţionează sursa citată.
Anul acesta se împlinesc 50 de ani de când LG Bulgaricum şi-a început parteneriatul cu Meiji din Japonia, a menţionat Rusev. La o întâlnire de afaceri de la finalul lunii iulie, cele două companii au discutat despre parteneriatul lor în următorii zece ani şi un buget de aproximativ două milioane de euro. În centrul atenţiei a fost planificata înfiinţare a unui centru de cercetare şi dezvoltare pentru noi produse lactate şi produse care conţin bacteria Lactobacillus bulgaricus, relatează sursa citată.
Vladimir Rusev a precizat: "Susţinem producătorii bulgari de lactate şi am decis să lucrăm în întregime cu lapte bulgar, urmărind un echilibru între interesul comercial şi misiunea socială a companiei", conform sursei citate.