Bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) propus pentru anul 2010, de aproximativ 10,8 miliarde lei, a fost avizat, ieri, favorabil, cu amendamente, de mem-brii comisiilor de specialitate reunite ale Parlamentului, cu 19 voturi pentru şi patru împotrivă. Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a spus că, în condiţiile unei diminuări cu un miliard de lei a bugetului, comparativ cu sumele pre-liminate pe 2009, nu poate face minuni în ceea ce priveşte in-frastructura.
Potrivit Agerpres, Berceanu a declarat: "Am avut discuţii cu minis-trul de Finanţe, Sebastian Vlădescu, pentru a primi un spaţiu fiscal de două miliarde de euro, în următorii trei ani, tocmai pentru a lua sumele din credite externe nerambursabile sau creditele de la BEI, BERD care sunt la dispoziţia noastră dar nu avem spaţiu în buget. Dacă am avea spaţiu, am mai putea intra în nor-malitate cât de cât".
Majoritatea sumelor prevăzute în buget, respectiv 8,8 miliarde lei, vor fi orientate spre alinierea sistemului naţional de transport (feroviar, rutier, naval şi aerian) la sistemul european, prin investiţii. Pentru anul 2010, în procesul de implementare a Programului Operaţional Sectorial de Transport (POS-T), se prevede continuarea implementării cererilor de finanţare aprobate (autostrada Constanţa-Cernavodă, varianta de ocolire a municipiului Constanţa) şi aprobarea proiectelor majore, res-pectiv autostrada Nădlac-Arad, autostrada Orăştie-Sibiu, autostrada Lugoj-Deva, autostrada Timi-şoara-Lugoj, reabilitarea căii ferate Curtici-Radna, reabilitare DN 6 Alexandria-Craiova. Circa 6,3 miliarde lei sunt alocate pentru investiţii, iar suma propusă pentru cheltuielile de personal la Ministerul Transporturilor este de circa 31 milioane lei. Subvenţia pentru calea ferată va fi de 1,1 miliarde lei, iar cea pentru metrou de 349,293 milioane lei. Şi subvenţia pentru susţinerea infrastructurii de transport va fi de 51,915 milioane lei.