Producătorul britanic de articole de lux "Burberry" Plc raportează creşterea cu 14% a profitului său în primul semestru fiscal, chiar dacă vânzările au stagnat, însă a subliniat că livrările din trimestrul al treilea sunt mai solide decât în cel anterior.
Compania a obţinut un profit brut de 119,5 milioane de lire (181,8 milioane de dolari) în intervalul menţionat, faţă de 104,5 milioane de lire în aceeaşi perioadă din 2014.
Câştigul ajustat pe acţiune a fost de 26 de pence, comparativ cu 25 de pence în anul anterior. Analiştii estimau un profit de 23 de pence.
Per total, profitul ajustat a însumat 152,9 milioane de lire, mai mare cu 3% faţă de semestrul întâi din exerciţiul fiscal trecut. Analiştii preconizau 144,2 milioane de lire.
"Burberry" va plăti un dividend interimar de 10,2 pence/acţiune, cu 5% mai mare faţă de anul precedent.
Conducerea "Burberry" taie bonusurile şi îşi consolidează produsele sub o singură marcă, în condiţiile în care societatea este afectată de încetinirea cererii pentru articole de lux în China.
"Mediul extern rămâne provocator şi nesigur", a avertizat "Burberry".