Puterea de cumpărare a românilor, care a crescut în ultimii ani, face ca aceştia să îşi permită sejururi în ţări precum Spania, Turcia sau Grecia, pentru care să plătească 400-500 de euro, a declarat, luni, pentru NewsIn, preşedintele agenţiei de turism Paralela 45, Alin Burcea.
"Noi avem aproximativ 700 de persoane care zboară în fiecare săptămână spre destinaţii din aceste ţări. Pentru românii cu venituri medii, cred că o vacanţă de 400 de euro nu mai reprezintă o problemă, pentru că puterea de cumpărare a crescut", a spus Burcea. Cele mai căutate destinaţii sunt Costa Brava şi Ibiza (Spania), Antalya (Turcia), Creta şi Rodos (Grecia), dar şi Nisa (Franţa), a spus el.
Litoralul bulgăresc rămâne extrem de atractiv pentru români, cu toate că până acum au fost destui nemulţumiţi de condiţiile oferit de bulgari, pentru că "percepţia bate realitatea", a spus Burcea. "Bulgarii au ştiut să-şi formeze o anume imagine, iar cei care aleg să meargă acolo în vacanţă constată că nu este chiar aşa bine. Însă, este meritul lor că au reuşit să-şi construiască un brand, lucru pe care România nu l-a făcut", a declarat Burcea. El a spus că numai agenţia pe care o cunduce are aproximativ 4.000 de sejururi vândute pentru Bulgaria, în această vară.
Conform lui Burcea, sunt două motive pentru care bulgarii sunt în faţa noastră la acest capitol. "În primul rând, la ei majoritatea hotelurilor sunt de 4 şi 5 stele, în timp ce la noi cele mai multe locaţii sunt de 2 şi 3 stele. Apoi, sezonul lor durează cinci luni. Este şi normal ca în momentul în care sezonul se întinde pe mai mult timp, să fie tarife cu 30 % mai mici, pentru că volumul de turişti este mai mare", a spus Burcea.