Tineri în tricouri inscripţionate cu iniţialele unui partid: stindarde, un mesaj compus de copyrighteri, afişe, bannere, pixuri, concerte în piaţa publică.
Toate astea costă.
Partidele au scos banii la bătaie.
Sunt bugete serioase.
Candidatul pentru Primăria Capitalei, din partea PIN, Cozmin Guşă, ne-a declarat recent că suma pe care o alocă publicităţii reprezintă o zecime faţă de cea investită de alţi candidaţi.
Guşă este nemulţumit de monopolul de pe piaţa publicităţii, format din "Euromedia", "News Corp" şi "Affichage", care au refuzat să-i ofere spaţii publicitare, în luna mai, atunci când a fost făcută cererea. Liderul PIN a afirmat că aceştia "au primit ordin de la Adriean Videanu".
În pofida sumelor despre care vorbeşte Cozmin Guşă, purtătorul de cuvânt al campaniei electorale PSD pentru Primăria Capitalei, Mădălin Voicu, a menţionat, că pentru campania lui Cristian Diaconescu, "s-a cheltuit foarte puţin, până în 100.000 de euro, sumă hotărâtă înainte să înceapă campania electorală".
Mădălin Voicu a adăugat că "aceşti bani nu reflectă realitatea, nu este pe atât de vizibil cum mi-aş fi dorit", dorind să spună că Diaconescu ar fi meritat o mai bună priză la public.
Totuşi, în acord cu liderul PIN, Mădălin Voicu a menţionat că unele partide au cheltuit de 15 ori mai mult decât PSD în campania pentru Bucureşti, explicând că de aceea au fost mai vizibili.
De cealaltă parte, Aurelian Pavelescu, candidatul pentru Primăria Generală, din partea PNŢCD-ului, susţine că a alocat campaniei electorale în jur de 400.000 de euro, însă, nu ştie exact cât a fost investit în publicitate.
"Suma dedicată publicităţii a fost investită integral pentru partea de outdoor. În rest s-au cheltuit zero lei", a completat candidatul PNŢCD.
PRM a cheltuit pentru campania doamnei Verginia Vedinaş 100 de milioane de lei vechi, pentru pliante, pixuri şi afişe, a declarat Iovici Teodor Victor, candidat pentru poziţia de Consilier Local Bucureşti (PRM).
Candidatul independent Sorin Oprescu afirma luna trecută că suma destinată campaniei nu va depăşi un milion de euro, însă nu se ştie cât din această sumă a fost alocată publicităţii.
După cum se vede, fiecare afirmă că sumele pe care le-a investit în campanie sunt mărunte, dar bănuie că ceilalţi cheltuie enorm.
De pildă, conform zvonurilor, un buget de aproximativ 10 milioane de euro ar avea pregătit candidatul PD-L, Vasile Blaga. Aceleaşi rumori afirmă că oamenii de afaceri - Puiu Popoviciu, Silviu Prigoană, Marius Locic şi Dorin Cocoş - şi-au pus la bătaie puterea financiară pentru sprijinirea candidatului PD-L.