Industria producătoare de automobile se află într-un moment de cotitură, unul în care trecerea la maşini electrice este inevitabilă. Cancelarul Angela Merkel a declarat că vrea ca în Germania să fie create 1 milion de staţii de încărcare pentru maşinile electrice până în 2030. În prezent, în Germania există doar 20.000 de puncte de încărcare publice.
În viitor, mobilitatea ar trebui să fie "respectuoasă faţă de mediu, flexibilă, echitabilă din punct de vedere financiar şi confortabilă", a declarat Merkel. La întâlnirea cu reprezentanţii industriei auto, Merkel va discuta şi des-pre promovarea modalităţilor de trans-port în care nu sunt folosiţi combustibili fosili. O posibilă măsură o reprezintă subvenţii mai mari la achiziţionarea de maşini electrice, costurile urmând să fie acoperite de industria auto şi de guvern. Executivul german a anunţat anterior că actualele subvenţii pentru cei care cumpără maşini electrice vor fi extinse şi vor creşte valoric. Extinderea reţelei de staţii de încărcare pentru maşini electrice le va oferi consumatorilor încredere să cumpere astfel de maşini, a declarat Merkel. Impactul trecerii la producţia de maşini electrice asupra angajaţilor în industria auto va fi un alt subiect de dis-cuţie cu reprezentanţii industriei auto. Merkel a spus că guvernul vrea să protejeze locurile de muncă ale angajaţilor care fabrică automobile şi componente, devenind clar că pentru producţia de automobile electrice este nevoie de mai puţini lucrători decât în cazul celor convenţionale.
Premierul landului Saxonia Inferioa-ră, Stephan Weil, unde se află sediul central al grupului Volkswagen, a declarat că vrea să vadă angajamente pentru instalarea a 100.000 de puncte de încărcare a automobilelor electrice până în 2021. Weil este membru în consiliul de supraveghere al Volkswagen, care este dedicat trecerii la automobilele electrice, dar care doreşte să vadă dezvoltarea infrastructurii înainte de a putea să comercializeze cu succes aceste vehicule. Posibilii cumpărători de automobile electrice s-au referit la lipsa infrastructurii de alimentare cu energie ca motiv al evitării automobilelor electrice.
Pe lângă alternativa automobilelor electrice la cele pe benzină şi motorină, guvernul va analiza şi vehiculele cu celule de hidrogen.