În 2019, peste 100 de studenţi şi tineri absolvenţi au urmat programele Huawei de coaching şi training.
Cei mai mulţi dintre aceştia au ales să urmeze o carieră în Carrier Global Service Center (GSC) din Bucureşti, inaugurat în 2012.
Ţara noastră, alături de Germania, este unul dintre stâlpii care au stat la baza dezvoltării gigantului chinez Huawei în Europa, ne-a declarat Cao Chaoxun, head of Carrier GSC Huawei România.
Domnia sa ne-a acordat un interviu în cadrul căruia ne-a vorbit despre dezvoltarea GSC în ţara noastră, despre activităţile pe care le desfăşoară aici, dar şi despre deciziile sale de a face noi investiţii.
.....
Reporter: Care este istoria Carrier Global Service Center (GSC) în ţara noastră, după momentul inaugurării?
Cao Chaoxun: Centrul Huawei Carier GSC România a fost fondat pentru a se adresa, în principal, pieţelor din Europa. Acesta a fost inaugurat în 2012 ca parte a reţelei GSC pe care Huawei a dezvoltat-o la nivel global. Carrier GSC din România este singurul de acest fel din Europa şi unul dintre cele patru centre pe care le-am dezvoltat la nivel global, pe lângă cele din China, Mexic şi India. Centrul din România a crescut de-a lungul anilor. Şi, pe măsură ce s-a dezvoltat, am crescut numărul de personal şi operaţiunile noastre pe piaţa românească. Fondarea şi dezvoltarea GSC pe piaţa locală a făcut parte din dezvoltarea generală a Huawei în România. Huawei este prezent în România din 2003 şi, alături de centrul Carrier GSC, are şi un Enterprise GSC dedicat afacerilor (unul dintre cele trei la nivel mondial) şi un centru global financiar. Toate acestea indică rolul strategic pe care România îl joacă pentru Huawei.
Reporter: Care sunt activităţile Huawei GSC în România?
Cao Chaoxun: Global Service Center a fost fondat pentru a se adresa în principal pieţei europene şi are capacitatea de a furniza servicii de top şi asistenţă clienţilor noştri. Operaţiunile GSC sunt organizate pe patru funcţionalităţi distincte. Prima se regăseşte în cadrul Global Network Consulting and System Integration Center - care este responsabil pentru partea de inginerie şi de instalare atunci când construim reţeaua. Cea de-a doua se regăseşte în cadrul Global Network Operation Center - care se ocupă efectiv de operarea reţelelor. A treia este asigurată de Departamentul Global Technic Assurance Center şi se ocupă cu rezolvarea problemelor cu o dificultate mai mare venite de la clienţi. Cea de-a patra şi utima este asigurată de Global Service Resource Center, care furnizează ingineri calificaţi conform necesităţilor din teren.
Reporter: Care au fost criteriile care au stat la baza alegerii României drept destinaţie pentru această investiţie?
Cao Chaoxun: Au existat două criterii principale pentru această alegere. În primul rând avantajul oferit de piaţa locală şi cel de-al doilea a constat în evoluţia naturală a pieţei locale. România reprezenta o economie în dezvoltare cu un potenţial mare şi care dispunea de persoane bine instruite şi cu un grad mare de expertiză. În plus, în 2012, România avea deja o industrie telecom foarte competitivă, care a beneficiat de o rată de internet de mare viteză. România este una dintre primele pieţe din Europa în care Huawei a intrat, în 2003. Afacerea noastră de aici a crescut în permanenţă de-a lungul anilor. România a fost aleasă drept destinaţie firească a centrelor noastre de servicii globale şi suntem dedicaţi pe termen lung acestei pieţe.
Reporter: Câţi angajaţi are astăzi centrul din Bucureşti? Şi câţi dintre aceştia sunt români?
Cao Chaoxun: Centrul a fost deschis în 2012, cu puţin peste 200 de angajaţi. În ultimii şapte ani, am crescut forţa de muncă de aproape cinci ori, până la aproape 1.000 de angajaţi. Circa 80% dintre angajaţii noştri sunt români. Profesionalismul şi valoarea lor sunt foarte apreciate de echipa de conducere, iar educaţia academică este, de asemenea, la standarde foarte ridicate în România. De fapt, avem programe de coaching care vizează nu doar specialişti în domeniu, ci şi studenţi şi tineri absolvenţi. Referitor la studenţi şi tineri absolvenţi, avem câteva parteneriate cu Universităţi din România - precum cele din Bucureşti şi Timişora - şi pe baza acestora, numai în 2019, peste 100 de studenţi şi tineri absolvenţi au urmat programele Huawei de coaching & training. Totodată, suntem mulţumiţi că cei mai mulţi dintre aceştia au ales să lucreze în centrul nostru GSC. Acest lucru reprezintă un semnal că ei pot să acumuleze expertiză aici. Suntem mai mult decât încântaţi că în anul 2019 o firmă de top de recrutare, precum Randstad, a confirmat că Huawei este cel mai dorit angajator de pe piaţa din România.
Reporter: Aţi deschis un centru GSC şi în Timişoara. În ce măsură este acesta diferit de cel din Bucureşti şi care este rolul său?
Cao Chaoxun: Centrul din Timişoara a fost fondat în 2016 şi funcţionează în coordonare cu centrul GSC din Bucureşti. La acea vreme aveam nevoie să creştem capacităţile noastre pe piaţa din România, având în vedere feedback-ul pozitiv şi aşteptările tot mai mari ale clienţilor noştri. Am ales Timişoara pentru că este un oraş universitar de top, dar şi datorită abilităţilor lingvistice ale oamenilor din regiune, cu accent pe cunoştinţele de limbă germană. Operaţiunile din centrul Huawei din Timişoara sunt structurate în două funcţionalităţi de bază - Engineering and Operation -, care oferă servicii similare celor două funcţionalităţi corespunzătoare pe care le avem în Bucureşti. Aici avem aproximativ 200 de angajaţi.
Reporter: Care sunt planurile dumneavoastră actuale pentru GSC Bucureşti? Aveţi în plan noi investiţii pentru extinderea activităţii sale?
Cao Chaoxun: În acest moment privim cu încredere spre viitor. Analizăm evoluţiile pe piaţa locală şi, desigur, ne vom adapta dezvoltarea afacerii şi viitoarele investiţii în consecinţă.
Reporter: Cum a funcţionat GSC până acum la nivel global? Sunteţi mulţumit de performanţa conceptului? Are în plan Huawei să-l dezvolte prin deschiderea de noi centre similare în alte ţări?
Cao Chaoxun: GSC a fost un concept lansat cu mulţi ani în urmă. De-a lungul anilor, reţeaua GSC a crescut, alături de succesul tot mai mare al companiei noastre la nivel global. Având în vedere evoluţia pozitivă a centrului şi feedback-ul primit de la clienţii şi partenerii noştri, putem concluziona cu uşurinţă că este un concept de mare succes.
Reporter: Vă mulţumesc!