• Specialiştii anticipează modificări ale cererii în domeniu
Lanţurile hoteliere internaţionale sunt interesate de obţinerea unor poziţii puternice pe piaţa locală a hotelurilor, Bucureştiul fiind încă atractiv şi prezentând un mare potenţial de dezvoltare în comparaţie cu alte oraşe din Europa Centrală şi de Est, apreciază reprezentanţii "CB Richard Ellis". Aceştia precizează că, potrivit "World Travel&Tourism Council", în următorii zece ani cererea de facilităţi pentru turism şi călătorii din ţara noastră va creşte anual cu 7,9%, urmând să depăşească 14 miliarde de dolari: "Investitorii şi lanţurile internaţionale de hoteluri devin tot mai interesaţi de industria hotelieră locală, ca urmare a lipsei proiectelor de calitate pe celelalte segmente ale pieţei, dar şi a creşterii numărului de hoteluri de bună calitate".
Piaţa autohtonă este dominată de hoteluri de trei şi patru stele, acestea reprezentând aproximativ 66% din totalul facilităţilor hoteliere existente. Hotelurile de lux sunt reprezentate de numai şase hoteluri de cinci stele, care însumează în jur de 1.467 de camere disponibile, anunţă "CBR Ellis".
Potrivit Ghidului hotelurilor, editat în anii trecuţi de Autoritatea Naţională pentru Turism, numărul total de hoteluri înregistrat în Bucureşti, în trimestrul al treilea al lui 2006 era de 87 unităţi, în comparaţie cu 61 de unităţi înregistrate în acelaşi trimestru al anului 2004. Numărul de camere disponibile a crescut cu aproximativ 22% în perioada 2004-2006, ajungând la 6.400. Cele mai mari unităţi hoteliere din Bucureşti sunt Hotelul "Intercontinental", cu 423 de camere, "Marriott Grand Hotel" (402 camere) şi noul proiect "Hotel Phoenicia" (348 camere).
Potrivit estimărilor, anul trecut, turismul de afaceri a reprezentat 75-80% din totalul sosirilor înregistrate. Hotelurile de patru şi cinci stele au fost preferate de 47% dintre turiştii străini.
Principala ţară de origine a vizitatorilor străini este SUA, cu 13,2%, urmată de Marea Britanie (10%), Germania (9,85%) şi Italia (9,1%).
Câteva dintre reţelele hoteliere internaţionale care intenţionează să intre pe piaţa românească sunt "Kempinsky", "Hyatt", "Four Seasons" sau "Sheraton", estimându-se că segmentul de lux va avea o evoluţie bună în următorii ani, similară cu a altor pieţe din Europa Centrală şi de Est, în special Praga, Varşovia şi Bratislava.
Piaţa hotelurilor va cunoaşte o activitate intensă de dezvoltare, pe măsură ce investitorii vor finaliza proiecte noi sau lucrări de renovare, apreciază reprezentanţii "CBR Ellis". Pentru anul în curs, sunt planificate câteva proiecte importante de renovare, printre care hotelul "Bucureşti Radisson SAS" (424 camere), Hotel "Continental" (61 camere) şi "Ramada Turist". Cel mai mare proiect în domeniu totalizează aproximativ 1.000 camere, acesta urmând să fie finalizat de "Pro Confort", în zona de sud-est a Bucureştiului.
Conceptul de apart-hotel (şedere extinsă) şi hotelurile pentru clienţii cu buget redus vor cunoaşte, de asemenea, creşteri semnificative, pe piaţa locală fiind anticipate modificări în structura cererii.