Retailerul de materiale de construcţii MAM Bricolaj (MAM) a încheiat prima zi de tranzacţionare în piaţa AeRO cu o capitalizare de 51,8 milioane de lei, cu circa 53% mai mare decât cea anticipată pe baza preţului la care s-a încheiat plasamentul privat din toamna anului trecut, prin care compania a vândut 423.000 de acţiuni noi, la preţul de 20 lei/titlu.
Ieri, acţiunile MAM au încheiat şedinţa bursieră la 30,6 lei, după ce pe parcursul zilei atinseseră un maxim de 37 lei, titlurile retailerului de materiale de construcţii având un rulaj de 3,14 milioane lei, cel mai ridicat din piaţa AeRO.
Cristian Găvan, fondator şi director general al MAM Bricolaj, a declarat, în cadrul evenimentului ce a marcat intrarea la tranzacţionare a titlurilor MAM: "Este un pas important pentru noi, pentru că înseamnă o nouă etapă de dezvoltare a companiei (...). Faptul că în toamnă subscrierea acţiunilor s-a încheiat în mai puţin de 30 de minute ne-a confirmat că am ajuns o companie interesantă şi că facem foarte bine ceea ce facem".
Directorul MAM Bricolaj a punctat că business-ul pe care-l conduce a fost validat de clienţi în ultimii ani, subliniind că în 2020 cifra de afaceri a companiei crescut cu peste 30%.
"Este foarte important să avem o bază largă de clienţi şi foarte multe tranzacţii, pentru că asta arată o dispersie largă a riscului şi, de asemenea, un interes crescut al clienţilor faţă de ceea ce oferă MAM Bricolaj", a spus Cristian Găvan, adăugând: "Suntem într-un proces accelerat de creştere. În aprilie o să deschidem al treilea magazin din Bucureşti, în cartierul Ghencea. Avem în plan ca în august să deschidem primul magazin în afara Bucureştiului şi ne dorim să fie în Braşov, pentru că este un oraş cu mare potenţial. Apoi, o să mergem în fiecare oraş important din ţară ca să acoperim cererea de produse".
Pentru accelerarea dezvoltării MAM Bricolaj se urmăresc în paralel şi achiziţii de companii din domeniu, a punctat Cristian Găvan. "Planul nostru este să ajungem un jucător naţional şi, poate, internaţional", a spus directorul retailerului de materiale de construcţii.
Pentru primele nouă luni ale anului trecut, MAM Bricolaj a obţinut o cifră de afaceri de 27,24 milioane de lei, cu circa 39% peste cea din intervalul ianuarie-septembrie 2019, în timp ce profitul net s-a ridicat la aproape 2,84 milioane lei, de peste trei ori mai mare faţă de cel din aceeaşi perioadă de raportare, reiese din datele memorandum-ului de listare întocmit de Tradeville.
Compania prezintă o dinamică în creştere a cifrei de afaceri pentru ultimele trei situaţii financiare anuale încheiate, înregistrând în 2019 afaceri de 29,369 milioane de lei, cu 14,5% peste cele din 2018. La nivelul profitabilităţii rezultatele sunt ceva mai oscilante, în condiţiile în care în 2019 compania a obţinut un profit net de 2,76 milioane de lei, în scădere cu 3,6% faţă de cel din anul anterior, dar cu mult peste profitul din 2017, de 1,01 milioane de lei.
Înainte de intrarea titlurilor MAM la tranzacţionare, Cristian Găvan avea 67,51% din acţiunile societăţii, iar Petruţa - Puica Găvan 7,5% din titluri.
În prezent, compania operează două magazine în Bucureşti şi un magazin online. MAM Bricolaj a fost înfiinţată în 2011 şi are ca principale direcţii de business comercializarea de materiale şi accesorii de mobilă si produse conexe, bricolaj în mobilă şi oferirea de servicii de proiectare în mobilă.