Captain Bean, unul dintre cele mai cunoscute şi apreciate lanţuri de cafenele din Cluj-Napoca, a încheiat anul 2020 cu o reţea de 17 unităţi, dintre care 10 deschise anul trecut în sistem de franciză, la nivel naţional, conform unui comunicat de presă remis redacţiei. Pentru acest an, fondatorii business-ului îşi propun un ritm de dezvoltare accelerat şi mizează pe 50 de noi locaţii, atât francize, cât şi unităţi proprii, estimând o cifră de afaceri de 5 milioane de lei.
Pe lângă cele 7 locaţii deja existente în Cluj, reţeaua Captain Bean s-a extins anul trecut cu încă 10 noi francize în Oradea, Câmpina, Târgu Mureş, Baia Mare, Bucureşti, Cluj, Craiova şi Tulcea. Pentru anul în curs, planurile de expansiune vizează 36 de noi francize la nivel naţional şi 15 unităţi proprii în oraşe cu potenţial din Transilvania.
Bogdan Pandea, CEO şi fondator Captain Bean, a declarat: "Dacă în 2020 am învăţat să dezvoltăm, anul acesta vom aplica ce am învăţat. Pe baza experienţei şi a notorietăţii acumulate anul trecut, suntem pregătiţi pentru un ritm de creştere accelerat. În primul rând, vizăm extinderea în Capitală, în oraşele reşedinţă de judeţ, dar avem potenţial şi în oraşele din provincie cu peste 30.000 de locuitori, unde, alături de oamenii potriviţi, avem toate atuurile de a dezvolta brandul nostru."
Prin extinderea reţelei Captain Bean, fondatorii şi-au propus şi expansiunea conceptului de coffee corners în locaţii precum patiserii, cofetării, benzinării sau alte spaţii similare în care vânzarea de cafea este oportună, notează sursa citată.
"Am identificat oportunitatea de a oferi produsul nostru complementar şi ne-am adresat afacerilor unde se pliază acest lucru. Avem deja 5 coffee corners operaţionale în cadrul unui lanţ de cofetării, iar rezultatele sunt semnificative. Noi venim în sprijinul acestor afaceri nu doar cu un meniu, ci şi cu training şi marketing dedicat, servicii pe care distribuitorii de cafea nu le oferă. De asemenea, lucrăm la asocierea brandurilor pentru a creşte împreună şi pentru a crea produse special pentru ei", a menţionat fondatorul Captain Bean.
Conform comunicatului, investiţia într-o franciză Captain Bean porneşte de la 17.000 euro şi poate fi amortizată în 6-24 luni
Taxa de franciză pentru Captain Bean este de 5000 euro, sumă ce include training de specialitate, design-ul spaţiului, consultanţă financiară şi antreprenorială, precum şi suport operaţional şi strategic pe întreaga perioadă a contractului. Pe lângă această taxă, mai sunt necesare investiţiile în echipament şi stand/locaţie, bugetul total iniţial ajungând, în funcţie de spaţiu şi concept, la cca. 17.000 euro.
O franciză Captain Bean poate fi dezvoltată în două variante - Captain Bean Gallery, concept pliabil pentru centrele şi galeriile comerciale şi pentru care este necesară o suprafaţă de 6-8 mp şi Captain Bean Coffee Shop pentru care necesarul de spaţiu variază între 25-40 mp. În ambele cazuri, meniul cuprinde o gamă diversificată de cafea - blendul casei şi de origine şi, în funcţie de conceptul dezvoltat, produse complementare precum ceai, patiserie proaspătă şi mini-gustări. În plus, începând din acest an, meniul Captain Bean va fi extins şi cu preparate pentru mic dejun şi desert.
Potrivit sursei citate, în ceea ce priveşte profilul unui francizat, acesta este în esenţă un antreprenor, informat cu privire la ce prespun rentabilitatea, profitabilitatea şi latura operaţională a unui astfel de business, precum şi o persoană care respectă şi implementează procedurile conform ghidurilor transmise de către francizor.
"Din punctul meu de vedere, avantajul esenţial al unei francize este antreprenorul, o persoană proactivă care îşi doreşte depăşirea limitelor, nu doar alinierea la media pieţei, iar franciza este un mecanism de remunerare care trebuie pliat pe acesta. În egală măsură, trainingul oferit este cel mai important aspect al francizei, întrucât prin aplicarea celor învăţate, atât de către francizat, cât şi de angajaţii acestuia, locaţia va putea deveni rapid apreciată şi profitabilă", a completat Bogdan Pandea.
Potrivit acestuia, vârsta nu este un impediment în acest tip de business, deoarece există proceduri şi sisteme care, dacă sunt respectate, vor aduce rezultatele dorite. Un francizat mai tânăr va opta, probabil, pentru a lucra el însuşi în cafenea, în timp ce un antreprenor cu o experienţă mai mare şi cu resurse financiare poate opta pentru dezvoltarea şi managementul mai multor locaţii.