Cargus estimează o creştere cu 13% a volumelor livrate în 2022, faţă de anul anterior. Principalii factori care au susţinut această evoluţie au fost captarea creşterii comerţului electronic local, parteneriatele internaţionale, creşterea substanţială de abonamente şi segmentul B2C, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, această dezvoltare a business-ului a fost susţinută de investiţii consistente în extinderea reţelei Out of Home, în deschiderea de noi depozite logistice, în furnizarea unui portofoliu complex de produse şi soluţii pentru piaţa de comerţ electronic şi în inovaţiile digitale. Investiţia totală din ultimii trei ani depăşeşte 24 de milioane de euro, în pofida contextul macroeconomic, care a avut un impact important asupra creşterii pieţei de curierat.
"2022 a fost un an de dezvoltare pentru Cargus. Am construit un portofoliu matur de produse şi servicii, am dezvoltat soluţii digitale pentru ecommerce şi am oferit o serie de soluţii logistice, de la depozite moderne şi până la noi opţiuni de livrare, precum reţeaua naţională Out of Home. Am făcut toate acestea prin investiţii semnificative şi eforturi consistente. Acum, este timpul să împingem lucrurile înainte. Ca parte a misiunii noastre de a oferi o experienţă de calitate clienţilor şi de a ne consolida poziţia în România, ne vom extinde amprenta, atât pe piaţa internă, cât şi pe cea internaţională, vom dezvolta noi instrumente şi servicii digitale şi vom construi un sistem integrat, care va ajuta comercianţii focusaţi pe creştere şi evoluţie să îşi dezvolte afacerile", spune Yannick Mooijman, CEO Cargus.
Un obiectiv important pentru Cargus îl reprezintă dezvoltarea afacerii la nivel internaţional, prin conectarea marilor platforme de comerţ electronic cu clienţii români şi prin sprijinirea platformelor locale de comerţ electronic care îşi vând produsele pe pieţele internaţionale. Compania a făcut deja paşi în această direcţie, ajungând în ţări europene, cum ar fi Polonia. Acolo, Cargus a deschis prima sa unitate cross-dock, a început operaţiunile de transport şi a pus bazele unei echipe de vânzări. Anul viitor, Cargus va continua să se extindă în ţări precum Germania, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Grecia şi Bulgaria.
De asemenea, în 2023, Cargus va pune accent şi pe consolidarea reţelei out of home şi creşterea volumelor livrate prin intermediul acesteia. Anul acesta, compania a investit în extinderea reţelei SHIP & GO - ajungând la 3.000 de locaţii în toată ţara - şi diversificarea ei - reţeaua este formată din puncte PUDO şi lockere şi acoperă 750 de oraşe din România, mari şi mici, oferind clienţilor săi diverse metode de plată: card, Pay by Link prin aplicaţia Cargus Mobile, dar şi numerar. Cu ajutorul furnizorului internaţional, SwipBox, Cargus şi-a lansat în această toamnă propriile lockere - o inovaţie pe piaţă, o soluţie complet contactless, operată prin aplicaţia Cargus Mobile şi sustenabilă datorită bateriilor care au o durată de viaţă de până la 10 ani.
Majoritatea segmentelor de business Cargus au avut o evoluţie ascendentă în a doua parte a anului, prima parte fiind influenţată de război şi de provocările economice. Oferta de abonamente Cargus pentru antreprenori, lansată la finalul anului 2021, a avut o creştere impresionantă. Produsul s-a dovedit a fi o soluţie extrem de atractivă pentru antreprenorii din e-commerce şi este de aşteptat să crească cu peste 70% până în noiembrie 2023.
Abonamentele Cargus oferă antreprenorilor o opţiune cu preţ fix pentru toate coletele de până la 20 kg, fără suprataxe, reducând astfel costurile de transport. 58% dintre companii au ales un abonament de livrare pe 24 de luni, iar peste 20% au optat pentru pachete cu 100 sau 200 de colete trimise lunar. Companiile care au achiziţionat abonamente Cargus activează în industrii precum FMCG (43%), auto, modă sau construcţii şi îşi desfăşoară activitatea comercială în oraşe precum Bucureşti, Cluj, Timişoara, Ploieşti sau Târgu Mureş.
La începutul anului 2023, Cargus îşi va extinde şi serviciul de retururi, un instrument esenţial în experienţa clienţilor, loializare şi valoare îndelungată. Serviciul va oferi clienţilor posibilitatea de a returna uşor şi rapid un produs pe care l-au cumpărat, într-o punct SHIP & GO şi prin utilizarea instrumentelor digitale, subliniază sursa citată.
O parte importantă din bugetul de investiţii din ultimii ani a fost dedicată optimizării logistice şi aducerii reţelei la standarde înalte de excelenţă în livrare. Anul acesta, Cargus a lansat 3 noi depozite în spaţiul logistic al partenerului CTPark: în Bucureşti-Ilfov, în Constanţa Business Park şi în CTPark Oradea Cargo Terminal. Pentru 2023, compania intenţionează să deschidă trei noi depozite logistice în Sibiu, Reşiţa şi Slatina, fiind, astfel, prezentă în fiecare judeţ. Investiţiile făcute în infrastructura logistică au făcut posibil pentru Cargus să aibă infrastructura necesară pentru dezvoltarea afacerilor pentru următorii 3-5 ani.
În 2022, compania s-a concentrat şi pe lansarea de soluţii tehnologice şi digitale inovatoare, pentru a oferi clienţilor cea mai bună experienţă de livrare, cum ar fi aplicaţia Cargus Mobile. Aplicaţia Cargus Mobile a atins un nou record de interes şi utilizare pe piaţa românească de curierat: în primele 12 luni de la lansare, a fost descărcată de aproape 600.000 de ori de pe Google Play şi App Store. Peste 100.000 dintre utilizatori au accesat aplicaţia mobilă cel puţin o dată în ultimele 30 de zile, iar 95% dintre aceştia au folosit toate funcţionalităţile disponibile - trimitere, urmărire colet, redirecţionare colet. În plus, 30% din coletele trimise de expeditorii ocazionali sunt realizate prin intermediul aplicaţiilor digitale, se menţionează în comunicat.