Carmen Şeitan: "Pe piaţa de lux, multibrandurile practică o concurenţă neloială"

MIHAELA DALAR STANCA
Ziarul BURSA #Companii #Bunuri de Larg Consum / 11 februarie 2013

Carmen Şeitan la inaugurarea buticului "Brunello Cucinelli" (septembrie 2012).

Carmen Şeitan la inaugurarea buticului "Brunello Cucinelli" (septembrie 2012).

Familia Şeitan mai introduce un nume de lux pe piaţa din ţara noastră - brandul italian de pantofi Giuseppe Zanotti

Piaţa de lux din ţara noastră, o piaţă pe baza căreia nu există estimări concrete cu privire la sumele generate anuale, este compusă din nume monobrand cu renume internaţional care îşi găsesc reprezentanţă sub formă de franciză, dar şi din magazine care au sub umbrelă mai multe branduri de renume, numite multibrand. În ultimul an, afacerile celor care activează în regim de butic monobrand au fost afectate de câţiva "ghimpi" din piaţă - magazine multibrand care, prin practicarea reducerilor înainte de sezonul oficial, strică mersul normal al pieţei, ne-a explicat Carmen Şeitan, femeia de afaceri care conduce, împreună cu soţul său, buticurile Moschino, Canali, Brunello Cucinelli, dar şi multibrandul de pantofi Distinto. Afacerile familiei Şeitan au acumulat peste un deceniu de experienţă pe piaţa modei de lux, toate magazinele acestora fiind concentrate în zona Dorobanţi din Capitală.

Afaceri de până la 2 milioane de euro, în 2012

După introducerea, la sfârşitul anului trecut, a brandului italian Brunello Cucinelli, în urma unei investiţii de circa 600.000 de euro, 2012 este caracterizat de femeia de afaceri un an mai bun decât 2011, dar influenţat de practicile neconcurenţiale ale unor magazine de tip multibrand: "Volumele vândute anul trecut au fost mai mari decât în 2011; problema vine din partea concurenţei de tip multibrand, care practică o strategie de business incorectă, intrând foarte devreme în perioada reducerilor. Un business solid nu se clădeşte aşa, iar experienţa noastră în domeniu, de aproape 15 ani, susţine această afirmaţie", ne-a declarat Carmen Şeitan.

Astfel, afacerile Canali şi Moschino au cunoscut o creştere de circa 200.000 de euro în 2012, comparativ cu 2011, obţinând cifre de afaceri de 2 milioane de euro, respectiv 1,2 milioane de euro.

În primele trei luni de la lansare, buticul Brunello Cucinelli a înregis-trat vânzări de 354.000 de euro, iar multibrandul Distinto a vândut pantofi de 1,5 milioane de euro anul trecut, ne detaliază femeia de afaceri.

"Comenzile de marfă realizate de noi pentru 2012 au fost mai mari comparativ cu 2011, deci şi volumele vândute au înregistrat creşteri", adaugă Carmen Şeitan.

Despre rezultatele înregistrate de brandul Cucinelli, doamna Şeitan ne-a declarat: "Buticul Cucinelli a fost deschis în septembrie, anul trecut şi a fost primit foarte bine de clienţi, circa 60% din colecţie fiind vândută, înainte de aplicarea reducerilor. Este un rezultat foarte bun pentru un brand intrat nou pe piaţă, pentru prima colecţie, mai ales că brandul este unul mai greu de promovat, având o clientelă de top".

2013 ar putea aduce un "lifting" pentru Canali şi Distinto

Familia Şeitan a început acest an cu introducerea unui nume cu sonoritate internaţională pe piaţa locală - colecţiile de pantofi Giuseppe Zanotti, care vor intra din următorul sezon exclusiv în magazinul multibrand Distinto. "Sperăm să placă acest brand şi punem preţ pe succesul Zanotti pe plan internaţional. Produsele Zanotti sunt potrivite unei femei îndrăzneţe, designerul punând accent pe accesoriile metalice, aplicate pe încălţăminte. Va fi brandul de top dintre mărcile prezente în Distinto, încălţămintea fiind şi foarte mult accesorizată şi lucrată manual", ne declară încrezătoare Carmen Şeitan. Încălţămintea creată de Zanotti este purtată de mai multe vedete de la Hollywood, printre care Mariah Carey, Lady Gaga sau Jennifer Lopez.

O altfel de investiţie pe care o au în plan oamenii de afaceri pentru acest an constă în renovarea magazinelor Canali şi Distinto, care au deja câţiva ani de la lansare. "Sperăm să reuşim să le dăm o nouă faţă celor două magazine pe parcursul acestui an. La Canali, schimbările nu vor fi de 100%, vor exista câteva modificări la nivel de decor interior. În schimb, la Dis-tinto este necesară o renovare în întregime, magazinul având deja şase ani pe piaţă", ne-a mai spus femeia de afaceri.

Carmen Şeitan nu exclude introducerea altor nume noi pe piaţa de lux din ţara noastră, în acest an, însă nu poate vorbi încă despre un proiect concret.

În 2013, soţii Şeitan îşi vor promova afacerile şi prin intermediul unor evenimente, în această primăvară aceştia având în plan lansarea oficială a liniei Moschino pentru bărbaţi în buticul de pe Calea Dorobanţilor, iar în toamna acestui an, designerul italian care dictează colecţiile Cucinelli ar putea face o vizită în România.

Antreprenoarea ne-a mai declarat că priveşte cu optimism anul 2013, colecţiile pentru primăvară-vară înregistrând deja vânzări bune.

Cu cele patru branduri de lux deţinute pe Calea Dorobanţilor, familia Şeitan a înregistrat venituri de peste 5 milioane de euro, în 2012.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb