Grupul francez "Carrefour" SA, al doilea retailer mondial, a decis să-şi vândă participaţia de 60% pe care o deţine la divizia din Indonezia către partenerul său local CT Corp. pentru 525 de milioane de euro (671 milioane de dolari). Tranzacţia este parte a strategiei "Carrefour" de a ieşi de pe pieţele pe care nu le domină.
În urma tranzacţiei, CT Corp. va obţine controlul deplin al celui de-al treilea retailer din Indonezia, care are 84 de centre comerciale, iar în 2011 a avut vânzări de un miliard de euro.
Compania franceză, care a fost prezentă în Indonezia din 1998, a informat că are "încredere deplină" în capacitatea CT Corp. de a dezvolta acest brand şi a consolida poziţia sa de piaţă. Afacerea este aşteptată să se finalizeze în luna ianuarie, după obţinerea aprobării autorităţilor antitrust din Indonezia, potrivit "Carrefour".
Luna trecută, "Carrefour" a anunţat vânzarea operaţiunilor sale din Malaezia către grupul japonez "Aeon", pentru 250 de milioane de euro. La începutul lui octombrie, "Carrefour" şi-a vândut operaţiunile din Columbia pentru două miliarde euro, după ce, în august, a anunţat că îşi înstrăinează magazinele din Singapore. În plus, în luna iunie, "Carrefour" s-a retras de pe piaţa din Grecia.