Magistrala 5 a metroului bucureştean este un coşmar de aproape 8 ani pentru locuitorii unui cartier, Drumul Taberei, mai mare decât multe dintre oraşele ţării.
Şosele deviate sau scoase din uz, trotuare care au "dispărut", praf, zgomot, bucăţi de şantier abandonate cu anii şi foarte multă mizerie; acestea sunt problemele reclamate de cei care trăiesc de ani de zile în interiorul unui imens şantier. Dincolo de nemulţumirile care privesc întârzierile legate de finalizarea lucrării, marea problemă a oamenilor o reprezintă modul cum este administrat şantierul, cu zone împrejmuite cu gard şi ulterior abandonate, cu bucăţi de şosea închise fără niciun scop şi extrem de mult gunoi. Primarul Sectorului 6, Gabriel Mutu, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, dar şi ministrul Transporturilor Răzvan Cuc sunt rugaţi de către cetăţeni, ca măcar acum, în pragul unei campanii electorale să facă ceva, astfel încât cartierul să nu mai arate ca "o imensă groapă de gunoi a Metrorex". Declaraţiile oamenilor pe marginea acestui subiect sunt foarte dure şi conţin foarte multe cuvinte mai greu de reprodus. Există inclusiv opinii conform cărora: "Nu mai contează când circulă metroul, important este să scăpăm de mizeria asta de şantier de la suprafaţă".
Metroul ar putea circula în cartierul Drumul Taberei la sfârşitul acestui an, deşi, conform tot unor promisiuni, acest lucru trebuia să se întâmple din 2014. Răzvan Cuc, al 15-lea ministru al Transporturilor de când există acest şantier, a promis că până la finalul anului se va circula cu metroul pe această linie: "Am vrut să mă asigur că antreprenorul îşi asumă termenul de finalizare a acestui obiectiv şi mai are de lucru doar la partea de finisaje. Şi tocmai m-a asigurat că, la sfârşitul acestui an, va finaliza tot ce ţine de finisaje şi structura fizică. Contractul de automatizare va fi semnat, iar automatizarea va fi, practic, finalizată până la sfârşitul acestui an. Domnul director şi-a pus mandatul la bătaie că va termina acest obiectiv şi vom circula pe Magistrala 5. Din punct de vedere al banilor, n-avem o problemă cu constructorul, suntem cu plăţile la zi. Sunt pe fonduri europene. Deci, nu există nicio scuză să nu fie finalizat la sfârşitul acestui an. Aşteptăm de mulţi ani Magistrala 5, pentru că ştiu că s-au prelungit termenele de finalizare din diferite probleme pe care le-au invocat constructorii, dar eu sper ca aceştia să-şi fi învăţat lecţia şi de data aceasta termenele să şi le asume şi să finalizeze în acest an, fără alte claim-uri, adică acei bani nemunciţi, cu care ne-au obişnuit anumiţi constructori. Acum, şi eu o să fiu la fel de intransigent cu ei, cum sunt şi ei cu statul român". Mai nuanţat, Dumitru Şodolescu, director general Metrorex, dă o veste mai puţin bună, şantierul de la suprafaţă nu va dispărea definitiv până la finalul anului: "Mai e la Râul Doamnei de făcut o ieşire. După ce se finalizează avem un program detaliat pentru redarea circulaţiei etapizat, începând cu luna mai până în august, mai puţin Academia Militară, unde se întind lucrările până în trimestrul I anul viitor. Pasajul de legătură Dr. Taberei - tramvaiul 41 până în mai, anul viitor, vor mai rămâne devieri".
Lucrările la Magistrala 5 au început în 2011, primul termen de finalizare a lucrărilor a fost 2014. Termenul a fost amânat de mai multe ori, în luna noiembrie 2016 autorităţile susţinând că lucrările vor fi terminat la finalul anului 2017. În martie 2017, acelaşi ministru Răzvan Cuc, aflat la primul său mandat la Transporturi, anunţa că: "Termenul realist, pe care domnul director îl ştie şi ştie cum lucrăm, este finalul semestrului unu din 2018". Evident că în 2018 s-a vorbit de 2019. Pentru locuitorii din zona şantierului coşmarul continuă.