Armani, una dintre cele mai mari case de modă din Italia, ar putea înfiinţa o fabrică de confecţii pentru bărbaţi în Bulgaria, în apropierea oraşului Pleven, relatează Novinite, potrivit Mediafax.
Subiectul a fost discutat la o întâlnire între directorul general al Agenţiei Bulgare pentru Companii Mici şi Mijlocii, Marieta Zaharieva, şi reprezentanţii companiei din Milano, în timpul unui forum de afaceri organizat de Bulgaria în oraşul italian, în cadrul evenimentului "Bulgarian days at Expo 2015".
Reprezentanţii Armani analizează o zonă din apropierea oraşului Pleven, pentru realizarea investiţiei, precum şi oportunitatea de asigurare a forţei de muncă.
Armani este interesată să solicite finanţare în cadrul unor diferite proiecte şi programe de specializare a personalului, în speranţa că va beneficia de sprijin din partea statului bulgar.
Zaharieva a propus la rândul ei ca personalul să fie trimis în Italia la specializare.
Armani vrea să solicite finanţare în cadrul Programului Operaţional pentru Inovaţie şi Competitivitate, pentru echipamente şi tehnologie destinate fabricii.
Italia este o piaţă şi un partener important al Bulgariei, iar cooperarea dintre cele două ţări este în creştere, iar acest fapt este demonstrat de participarea la forumul de afaceri a peste 200 de companii italiene, se arată într-un comunicat al agenţiei.
Companiile italiene sunt interesate de extinderea activităţilor în Bulgaria în domenii ca producţia de componente auto, concesiuni în porturi şi aerroporturi şi modernizarea infrastructurii feroviare.
Zaharieva a identificat sectoare în care poate creşte cooperarea dintre cele două ţări, cum ar fi alimentele bio, producţia de miere şi de vinuri, producţia de conserve, zahăr şi din ciocolată, lactate şi produse chimice.
Alte domenii de interes pentru companiile italiene sunt producţia de lavandă şi ulei de trandafir, destinate cosmeticelor şi parfumurilor.
Liuben Petrov, secretar de stat în Ministerul Economiei, a spus că sectoarele prioritare pentru atragerea investiţiilor sunt sectorul high-tech, cel al electronicelor, IT şi industria farmaceutică.
Italia este al treilea mare partener străin al Bulgariei, după Germania şi Rusia, schimburile comerciale dintre cele două ţări fiind de peste 4 miliarde de euro pe an.
Investiţiile italiene în Bulgaria depăşesc 1,4 miliarde de euro, peste 1.000 de companii din Italia, cu 25.000 de angajaţi, desfăşurând activităţi pe piaţa bulgărească.