CĂTĂLIN HOMOR, CNADNR: "Scopul măsurilor luate a fost de a opri o serie de robineţi prin care se scurgeau resursele companiei"

Andrei Stan
Ziarul BURSA #Companii / 4 aprilie 2016

"Scopul măsurilor luate a fost de a opri o serie de robineţi prin care se scurgeau resursele companiei"

Actualizare 20:08 Homor: "Posturile de conducere sunt supradimensionate; am luat deja un set de măsuri pentru diminuarea acestora"

Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Cătălin Homor, susţine că posturile de conducere sunt supradimensionate şi intenţionează să deruleze un audit de personal în urma căruia să se stabilească ce trebuie făcut pentru însănătoşirea companiei.

"În mod evident, posturile de conducere sunt supradimensionate. Am luat deja un set de măsuri pentru diminuarea acestora. Intenţionăm un audit de personal, însă este o chestiune de durată, poate şi un an", a explicat astăzi Cătălin Homor, citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, procedura este de durată deoarece trebuie derulate toate etapele, de la achiziţionarea serviciilor de audit, până la realizarea studiului.

În urma auditului "poate concluzionăm că avem prea mulţi jurişti", a spus Homor, precizând că vrea să lase în companie un astfel de audit când pleacă de la conducere, din care să reiasă "ce trebuie făcut în companie astfel încât să se însănătoşească".

(S.A.)

-----------

Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) susţine că, în prezent, există o campanie susţinută de boicotare a măsurilor pe care le-a luat de când a venit la conducerea companiei, pentru că "au închis o serie de robineţi prin care se scurgeau resursele companiei".

"Trag un semnal de alarmă asupra a cea ce se întâmplă în companie şi în afara ei. Eu am primit un mandat pentru a reorganiza compania, să o restructurez, astfel încât să funcţioneze după principii legale, normale, totul să se concretizeze în succes: infrastructură de bună calitate, infrastructură de autostrăzi după care tânjim de foarte mulţi ani. Am întreprins deja numeroase măsuri concrete care se pare că au deranjat. Scopul măsurilor a fost de a opri o serie de robineţi prin care se scurgeau resursele companiei. Se pare că nu a mai fost răbdare şi se duce o campanie susţinută de boicotare a acestor măsuri care au ca scop revitalizarea companiei", a declarat, astăzi, Cătălin Homor, într-o conferinţă de presă, potrivit Agerpres.

El a subliniat că acest sabotaj poate veni de oriunde, din interior sau din exterior, însă, "indiferent de unde vine, tot la exterior se ajunge".

Potrivit lui Homor, printre măsurile întreprinse, şi care deranjează, se numără sistemul antifraudă de la Feteşti, gestionarea lucrărilor de deszăpezire, astfel încât să nu mai fie cazul să alocăm contracte direct unor companii fără negocieri şi licitaţii cum prevede legea.

În plus, directorul companiei susţine că a creat atractivitate în ceea ce priveşte achiziţiile publice prin semnarea unor contracte cadru pe patru ani, astfel încât concurenţa va fi mult mai acerbă, iar rezultatele mai spectaculoase.

"Vor fi contracte semnate cu mai mulţi agenţi economici pe patru ani, astfel încât iarna să nu ne mai ia prin surprindere.

Vom avea acelaşi sistem şi pentru celelalte lucrări de întreţinere, tot acorduri cadru pe patru ani prin care ne-am propus să creştem calitatea infrastructurii rutiere", a subliniat Homor.

În ceea ce priveşte autostrada Piteşti-Sibiu, directorul CNADNR susţine că graficele sunt respectate, iar la lotul Orăştie- Sibiu s-a luat decizia de a se executa lucrările de reparaţii în regie proprie, "pentru a elimina riscul ca procedura să fie sabotată, pentru că riscul este mare", şi din dorinţa de a repune autostrada în circulaţie cât mai repede. Termenul pentru finalizarea lucrărilor este septembrie, dar este posibil să fie devansat.

Directorul general al CNADNR a admis că există foarte multe probleme în sistem, dar acestea sunt chestiuni istorice şi acestea sunt blamate tocmai de persoane care au făcut parte din conducerea companiei în trecut. "Problemele semnalate vin din perioada în care aceştia au fost la cârma acestei companii. Sunt responsabili cu contractul Bechtel, etc", a mai spus Homor.

El a adăugat că printre alte măsuri care au deranjat se numără şi înfiinţarea departamentului de proiectare, care urmează să fie implementat la nivelul companiei, pentru că lipsa acestuia reprezenta o pârghie în a jongla cu proiectele. "Alţi robineţi se vor opri cu aceste departamente de proiectare", a subliniat directorul CNADNR.

De asemenea, potrivit lui Homor, va fi implementat un departament de control intern, prin care se va controla tot ce se întâmplă în companie, acolo unde riscul de a se produce frauda este mare.

Totodată, şeful CNADNR a atras atenţia şi constructorilor că, prin dezvoltarea capacităţii de executare a lucrărilor în regie proprie, Compania va putea rezilia contractele cu aceştia în orice moment.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb