Economia Germaniei şi cea a Franţei, cele mai mari din zona euro, şi-au continuat expansiunea în trimestrul al doilea din acest an, în baza cererii sporite pentru produsele europene în America şi Asia. Produsul Intern Brut (PIB) al Germaniei a crescut cu 0,5% în trimestrul al doilea din 2004, comparativ cu primul trimestru, cînd a sporit cu 0,4%, potrivit datelor Biroului Federal de Statistică. PIB-ul Franţei a consemnat o creştere de aproape 0,8% în perioada analizată.
Cererea externă pentru produsele europene vizează o gamă extrem de variată, de la oţelul fabricat de "ThyssenKrupp", la poşetele purtînd marca Louis Vuitton. Toate acestea au făcut ca economia celor 12 state europene care împart moneda unică să înregistreze cea mai bună evoluţie din 2000 pînă la ora actuală.
"Datele privind economia zonei euro sînt încurajatoare şi indică faptul că aceasta se redresează gradual", apreciază Ian Stewart, economist-şef la "Merrill Lynch", sucursala din Londra. Acesta atrage însă atenţia că este necesară şi redresarea cererii interne în regiunea euro. Din acest punct de vedere, Germania şi Italia ridică probleme serioase, potrivit spuselor lui Ian Stewart. Precizăm că oficialii de la Roma au anunţat, luni, că economia Italiei a sporit cu 0,3% în trimestrul al doilea, încrederea consumatorilor atingînd un nivel scăzut.
Cifrele statistice publicate ieri îi determină pe analişti să aprecieze că zona euro ar putea înregistra o creştere economică de 0,7% în trimestrul al doilea, faţă de 0,6% în trimestrul întîi. Economiştii anticipau, pentru perioada aprilie-iunie, o creştere de 0,6% a PIB-ului zonei euro.
Moneda unică europeană (euro) s-a apreciat ieri, pe fondul publicării datelor referitoare la cele două mari economii ale regiunii. Aceasta era cotată la 1,2258 dolari, comparativ cu 1,2218 dolari în ziua precedentă. Nici pieţele europene nu au rămas imune la datele pozitive privind economia regiunii euro, acestea consemnînd creşteri ale indicilor lor majori.