Piaţa românească susţine peste 25 de mărci de bere poziţionate pe patru paliere de calitate şi pret: super premium, premium, core lager şi value brands. Şase jucători îşi dispută supremaţia: 4 multinaţionale (InBev/Bergenbier, Heineken România, Ursus Breweries şi URBB), o companie autohtonă (European Food) şi producătorul apei minerale Borsec, Romaqua Group, un jucător intrat în cursă acum 2 ani cu brandul Albacher, informează un comunicat remis redacţiei.
Industria berii este unul dintre cele mai dinamice şi concurenţiale
domenii, dar nu doar la capitolul venituri şi cotă de piaţă, ci şi la capitolul prezenţă în sursele media autohtone.
Segmentul super premium este dominat de Heineken cu 274 apariţii în 78 surse media. Diferenţa dintre brandul deţinut de Heineken România şi Carlsberg, marca situată pe poziţia a doua în topul mediatizării este considerabilă. Brandul care aparţine producătorului URBB a avut 143 de apariţii în 51 de surse media. Ultimul clasat în segmentul super premium este Stella Artois cu 17 apariţii.