Lanţul de distribuţie "Cencosud" SA din Chile a decis să cumpere divizia "Carrefour" SA din Columbia pentru 2 miliarde euro (2,6 miliarde dolari). Tranzacţia vine într-un moment în care "Cencosud" vrea să beneficieze de creşterea cheltuielilor de consum în America Latină, iar compania franceză "Carrefour", al doilea retailer mondial, iese de pe pieţele pe care nu are o poziţie dominantă.
Divizia "Carrefour" din Columbia, care a avut vânzări nete (excluzând combustibilii) de 1,5 miliarde euro în cele 12 luni încheiate în 30 iunie, se va alătura operaţiunilor "Cencosud" din sectorul alimentar, cel al amenajărilor interioare şi al magazinelor universale. "Carrefour" are 72 de hipermarketuri, 16 magazine mici şi patru centre cash & carry în Columbia.
Cele două părţi aşteaptă ca tranzacţia să se finalizeze până la sfârşitul anului. "Carrefour" iese astfel de pe o piaţă dominată de "Almacenes Exito" SA, prin "Casino Guichard-Perrachon" SA.
"Cencosud" este al treilea retailer din America Latină, în funcţie de vânzări, după "Wal-Mart de Mexico" SAB şi compania braziliană "Cia. Brasileira de Distribuicao Grupo Pao de Acucar". "Cencosud" derulează operaţiuni în Chile, Columbia, Argentina, Peru şi Brazilia. Până să realizeze achiziţia diviziei "Carrefour", compania deţinea o reţea de 684 supermarketuri, 81 de magazine de bricolaj, 25 de centre comerciale şi 35 de magazine mici. Numărul angajaţilor săi este de circa 140.000.
"Cencosud", societate controlată de miliardarul Horst Paulmann, a încheiat un contract de credit de 2,5 miliarde dolari cu "JPMorgan Chase & Co." pentru finanţarea tranzacţiei cu retailerul "Carrefour".
Economia Columbiei a crescut cu 4,9% în trimestrul al doilea, în ritm anual.