CESAROM a înregistrat anul trecut o creştere de 15% a volumelor şi a valorilor de vânzări, de cinci ori mai mult decât creşterea totală de 3% a pieţei de plăci ceramice în România, potrivit unui comunicat al Lasselsberger Ceramics România, deţinătorul brandului CESAROM.
Consumul total al pieţei de plăci ceramice în România s-a ridicat anul trecut la circa 40 de milioane de metri pătraţi.
Peste 20% din totalul volumelor vândute anul trecut pe plan local sunt produse în România, la fabrica SANEX S.A. din Cluj-Napoca a grupului Lasselsberger. În 2020, producătorul român a vândut aprox. 8 milioane de metri pătraţi de gresie şi faianţă pe piaţa românească. Din datele oferite de companie, plăcile ceramice cu cel mai mare consum în România sunt plăcile CESAROM în format 60 x 30 cm.
Conform datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică (INS), Spania şi Bulgaria au fost ţările din care au fost importate cele mai mari volume de gresie şi faianţă în România în 2020. Din punct de vedere al preţurilor, din Bulgaria s-au importat plăci ceramice la cel mai mic preţ pe metrul pătrat.
Totodată, potrivit rapoartelor INS, volumele importate de România anul trecut arată un trend crescător spre achiziţii din India şi ţări cu tradiţie precum Spania. De cealaltă parte, volumul importurilor din Italia şi Turcia au scăzut în 2020 cu până la 10% comparativ cu 2019.
"Datele ne confirmă încă o dată faptul că brandul CESAROM este prima alegere a românilor atunci când vor să achiziţioneze plăci ceramice.
Chiar şi în contextul pandemiei, piaţa de plăci ceramice a continuat să crească, ceea ce arată că românii sunt preocupaţi să acorde atenţie designului şi spaţiului în care locuiesc.
În acelaşi timp, se confirmă trendul observat din anii trecuţi, conform căruia piaţa românească a continuat şi în 2020 să importe volume semnificative de gresie şi faianţă la preţuri mici şi, în mare parte, la o calitate îndoielnică faţă de produsele locale", a declarat Sergiu Apolzan, Director de Vânzări al Lasselsberger Ceramics România.