SelfPay a înregistrat în primele patru luni ale acestui an plăţi ale taxelor şi impozitelor efectuate prin intermediul reţelei sale de Staţii de Plată în valoare cumulată de peste 250 de milioane de lei. Ca număr de tranzacţii, în aceeaşi perioadă au fost procesate 1,5 milioane de astfel de plăţi prin intermediul Staţiilor de Plată SelfPay. Compania SelfPay SA operează în România peste 11.000 de Staţii de Plată amplasate în mai mult de 2.000 de localităţi, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
În prezent, SelfPay le oferă utilizatorilor posibilitatea de a plăti, folosind reţeaua sa de Staţii de Plată, un număr de 63 de tipuri de taxe şi impozite (faţă de doar 47 la finalul lunii aprilie 2023), de la plata rovinietei la tarifele pentru emiterea paşaportului. La acestea se adaugă diferite taxe fără debit şi alte impozite şi taxe către 57 de instituţii publice locale (faţă de 41 la sfârşitul lunii aprilie 2023). În total, SelfPay pune astăzi la dispoziţia utilizatorilor posibilitatea de a plăti peste 300 de servicii.
"Creşterea numărului serviciilor de plată disponibile în reţeaua de Staţii de Plată SelfPay se reflectă în avansul volumelor plăţilor efectuate", spune Adrian Badea, CEO SelfPay SA. Ponderea plăţilor către stat în totalul celor realizate prin intermediul Staţiilor de Plată SelfPay în primele patru luni ale anului a ajuns la 10,7% ca număr de tranzacţii, respectiv 11,5% ca valoare.
În primele patru luni ale anului curent, Staţiile de Plată SelfPay au procesat în total aproape 14 milioane de plăţi, în valoare totală de circa 2,22 miliarde de lei.
"Suntem foarte optimişti cu privire la dezvoltarea acestui segment de servicii, în contextul în care există o cerere substanţială pentru soluţii alternative pentru plata obligaţiilor către stat", afirmă Adrian Badea. "Există categorii importante de consumatori care, din diferite motive, fie nu mai au acces la opţiunea clasicului ghişeu - pentru că administraţia locală se digitalizează sau pentru că locaţiile fizice se împuţinează din cauza restrângerii bugetelor publice - fie nu se simt confortabili în mediul online. Un număr semnificativ de consumatori doresc să îşi achite diversele obligaţii de plată la un echipament self-service, folosind cardul bancar sau numerar, la fel de uşor ca la ghişeu, dar fără inconvenientul birocraţiei şi al statului la coadă. Staţiile de Plată SelfPay reprezintă o astfel de soluţie comodă şi accesibilă pentru aceste categorii de consumatori; oriunde te-ai afla în România, ai în apropiere o Staţie de Plată."
Pentru ce plăţi apelează românii cel mai des la Staţiile de Plată SelfPay
Ȋn mod particular, patru categorii de plăţi se detaşează de restul: cele pentru rovinietă, tariful pentru eliberarea paşaportului şi cele pentru eliberarea permisului de conducere, respectiv a certificatului de înmatriculare. În aceste categorii, la Staţiile de Plată SelfPay s-au efectuat în perioada ianuarie-aprilie 2024 tranzacţii în valoare de peste 96 milioane lei. Plăţile către bugetele locale au înregistrat cel mai puternic avans în termeni de volum în primele patru luni ale anului, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut (+42%).
Plăţile contribuţiilor către bugetele publice, o piaţă cu doi mari jucători: Ghiseul.ro şi SelfPay
"Ar mai trebui menţionat că în acest moment există doi mari jucători cu acoperire naţională, pe această piaţă a serviciilor de plăţi către bugetele publice: Ghiseul.ro şi reţeaua de Staţii de Plată SelfPay", spune Adrian Badea. "În platforma Ghiseul.ro, o soluţie strict online, sunt înrolate în prezent 1.464 de instituţii publice centrale şi locale, dintre care 1.368 sunt înrolate pentru plata impozitelor şi taxelor locale. După cele mai recente date, Ghiseul.ro are circa 2,2 milioane de utilizatori activi şi de la începutul anului până la finalul lunii aprilie a înregistrat circa 2,5 milioane de tranzacţii, colectând aproximativ 1,5 miliarde de lei. Prin comparaţie, tot în primele patru luni din acest an SelfPay a procesat 1,5 milioane de tranzacţii în valoare de peste 250 milioane de lei, cu doar 63 de servicii de tip taxe şi impozite. Ceea ce demonstrează că în continuare există un segment semnificativ de utilizatori care au nevoie de servicii de plată precum cele pe care le oferim - în primul rând cu prezenţă fizică, dar cu avantajul accesibilităţii şi uşurinţei în utilizare."