Potrivit Computer Generated Solutions (CGS) România, peste 20% dintre recrutările pe care le realizează în acest moment compania sunt efectuate prin sisteme automatizate, în timp ce focusul pe atragerea de talente pe poziţii remote devine tot mai mare.
De asemenea, compania investeşte permanent în generarea de noi procese de incluziune în echipă a noilor colegi exclusiv prin metode remote.
"În cadul CGS, atât local, cât şi global, suntem în permanentă căutare de soluţii pentru a aduce inovaţia în toate procesele noastre. Tocmai din acest motiv, recrutarea automatizată este tot mai mult folosită. La nivel autohton, astăzi cca. 20% dintre noii candidaţi participă în procesul de selecţie în acest fel. Am demarat automatizarea procesului de recrutare pentru rolurile entry level disponibile în companie, exceptând cele care necesită o abordare diferită de cea standard, precum roluri de creaţie, management sau consultanţă. Este important de menţionat şi faptul că ne orientăm tot mai mult către angajarea de personal pe poziţii exclusiv remote, chiar şi din zone unde nu avem birouri fizice, iar acest sistem de recrutare este de un real ajutor", a declarat Vladimir Sterescu, Country Manager CGS România.
Acesta a subliniat, de asemenea, că recrutarea automatizată a dus la o scurtare a procesului cu aproximativ 50%, în timp ce feedback-ul oferit de candidaţi poate fi monitorizat în timp real, pentru fiecare etapă a recrutării. Astfel, în medie, întregul proces automatizat durează 1-2 zile comparativ cu 4-5 zile pentru cel standard.
De asemenea, unul dintre cele mai importante avantaje ale noului sistem de recrutare este faptul că acesta poate oferi mai multe detalii legate de un candidat, comparativ cu informaţiile ce pot fi obţinute dintr-un CV sau într-un interviu cu o durată limitată. Totodată, există şi avantajul faptului că toţi candidaţii completează procesul de aplicare de acasă, fără să resimtă presiunea unui interviu faţă în faţă, astfel încât caracterul şi performanţele naturale ale acestora pot fi mai corect evaluate. Nu în ultimul rând, atuul major al selecţiei cu ajutorul unor tool-uri cu Artificial Intelligence (AI) este dat de faptul că aceasta acumulează informaţie pe măsură ce creşte numărul de interacţiuni. Astfel, prin validările care se fac ulterior tot de către factorul uman, aceasta "învaţă" să selecteze profile cât mai apropiate de "candidatul ideal" căutat de companie.
"Atât pentru noi, cât şi pentru candidat, marele câştig oferit de acest proces nu este doar timpul câştigat, ci şi faptul că reuşim să ne dăm seama mult mai bine în ce departament ar performa cel mai bine fiecare persoană interesată de un post în companie", a subliniat Vladimir Sterescu.
Principalii paşi pentru integrarea remote a angajaţilor în companie
Ultimul an şi jumătate în care stilul de lucru remote a devenit o obişnuinţă, dar şi noua strategie a companiei de recrutare a angajaţilor din zone în care nu deţin centre de contact, a adus cu sine şi o schimbare în ceea ce priveşte procesul de incluziune în echipă a noilor colegi.
"Acesta începe chiar din momentul în care candidatul aplică la postul vacant şi poate afla detalii despre companie. Mai apoi, odată ajuns în programul de selecţie, acesta poate afla informaţii suplimentare oferite de către recruiter. Odată trecut de anumite etape ale interviului, automatizat sau nu, candidatul discută cu un manager din cadrul proiectului şi primeşte detalii specifice despre job-ul propriu-zis. Atunci când este finalizată recrutarea, noul coleg primeşte toate informaţiile necesare pentru a se integra cât mai uşor în echipă", a specificat Vladimir Sterescu.
Procesul de onboarding este realizat 100% remote, noii angajaţi trecând printr-o serie de training-uri specifice, dar şi prin sesiuni de coaching one on one în care accentul se pune pe dezvoltarea abilităţilor profesionale. Având în vedere natura remote a job-urilor oferite de CGS, noilor angajaţi li se pune la dispoziţie un PC împreună cu perifericele necesare. De asemenea, află despre beneficiile de a fi angajat al companiei, despre evenimentele interne şi activităţile ce se desfăşoară în cadrul echipelor.
Când vine vorba de onboarding-ul noilor angajaţi în sistem remote, cea mai mare provocare o reprezintă lipsa interacţiunii faţă în faţă, lucru ce a determinat creşterea duratei alocată discuţiilor video cu nou veniţii pentru o mai uşoară integrare.
"Integrarea noilor angajaţi în sistem remote se realizează într-un timp mai mare acum, deoarece aceştia au nevoie de o perioadă mai lungă pentru a se acomoda atât echipei, cât şi valorilor companiei şi jobului de zi cu zi", a mai declarat reprezentantul companiei.
De asemenea, CGS România investeşte permanent în acţiuni pentru angajaţi, chiar şi remote, pentru a depăşi temerile acestora în ceeea ce priveşte echipa şi stabilitatea jobului.
"Cum piaţa din România abia acum se deschide către poziţii remote, mulţi dintre angajaţi sau candidaţi se întreabă cât de stabilă este o astfel de poziţie. Prin toate acţiunile pe care le realizăm, chiar de la prima interacţiune, ne străduim să le oferim o perspectivă cât mai clară asupra companiei şi a posibilităţilor de evoluţie în carieră. Acest lucru este un succes, fapt demonstrat şi de creşterea procentului de retenţie a noilor angajaţi", a încheiat Sterescu.